مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام:

اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی به کودکان و نوجوانان است

«رستگار» گفت:اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی به کودکان و نوجوانان است وآگاهی‌بخشی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام واقعه عاشورا و اربعین حسینی با تولید و نشر محتوای مناسب به مخاطبان از جمله اهداف ماست.
کد خبر: ۶۸۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 17August 2024

اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی به کودکان و نوجوانان است«فاطمه رستگار» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام اظهارداشت: درراستای استمرار همکاری و هم افزایی دراجرای مطلوب وتاثیرگذار فعالیت‌های فرهنگی کانون در مرز مهران همانند سال‌های گذشته کانون استان با برپایی موکب‌های مختلف میزبان زائران عتبات عالیات است. 

وی افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و انجام خدمات فرهنگی به زائران، باحضوراعضای کودکان ونوجوانان، کارکنان کانون، خانواده ها، ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد. 

«رستگار» اضافه کرد: ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین (ع) به عنوان (پایگاه فرهنگی) و موکب حضرت قاسم (ع) با عنوان نوجوانان حسینی در پایانه مرزی مهران برپا شده است که دراین موکب‌ها فعالیت‌هایی همچون: دلنوشته‌های ادبی باموضوع (اربعین می‌روم تا...)، چاپ سربند، چاپ شال، اهداء دست سازه‌های عاشورایی، اهداکتاب باموضوع اربعین به زائران کودک ونوجوان انجام می‌شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان این نکته که اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان است تصریح کرد: آگاهی‌بخشی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام واقعه عاشورا و اربعین حسینی با تولید و نشر محتوای مناسب به مخاطبان از جمله اهداف ماست. 

این مسئول ادامه داد: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهد (ع) است و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به ویژه کودکان ونوجوانان کار برده ایم. 

 وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به آقا امام حسین (ع) و خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت جهت خدمت خالصانه و صادقانه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خصوص کودکان و نوجوانان به طور شبانه روز در ایستگاه و موکب‌های کانون در پایانه مرزی مهران و دبیرخانه استانی این رویداد مستقردر اداره کل تا پایان این رویداد بزرگ معنوی پای کار هستند. 

«فاطمه رستگار» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام در پایان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین (ع) از ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار