معاون بازرسی اداره کل صمت فارس:

استان فارس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه دوم کشوری شد

«حسنی» گفت: طی آمار منتشر شده توسط سازمان حمایت در خصوص عملکرد استان‌ها طی ۴ ماهه اول سال جاری در بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا، استان فارس در تشکیل پرونده تخلف مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۶۸۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 18August 2024

استان فارس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه دوم کشوری شدبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «مهدی حسنی» معاون بازرسی اداره کل صمت فارس اظهار داشت: بر اساس آمار، استان فارس با تشکیل ۵۶ پرونده تخلف کشف کالای قاچاق بعد از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشوری ایستاده و بعد از فارس، تهران با ۵۵ پرونده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و ارزش ریالی این ۵۶ پرونده فارس نیز بیش از ۲۱۹ میلیارد ریال است.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس همچنین به عملکرد این استان در شناسایی تخلف احتکار اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته از انبارها و مراکز نگهداری کالا، استان فارس در شناسایی تخلف احتکار، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده و در کشف عدم اعلام موجودی کالا در مقام سوم کشوری ایستاده است.

به گفته حسنی در مدت یاد شده، ۱۸ پرونده تخلف احتکار در استان فارس تشکیل شده که ارزش ریالی آن بیش از ۸ میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش استان‌های همدان و مازندران به ترتیب رتبه دوم و سوم کشف تخلف احتکار را کسب کردند.

وی اظهار داشت: بازرسان این سازمان در تلاشند تا ضمن مبارزه با برهم زنندگان نظم بازار به کنترل بازار و حفظ آرامش در سطح بازار کمک کنند تا مردم با آسودگی خاطر نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

حسنی همچنین از مردم به عنوان بازوی توانمند بازرسی این اداره یاد کرد و گفت: مردم می توانند با ارائه گزارش تخلف واحدهای صنفی و تولیدی، بازرسان را در امر بازرسی و نظارت و ایجاد آرامش بر فضای بازار یاری رسانند.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، موارد را از طریق تلفن 124 ستاد خبری اداره کل صمت فارس و یا 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار