در جریان سفر به عراق انجام شد؛

دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق

حجت الاسلام والمسلمین نواب و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق درباره مسائل و مشکلات زائران اربعین حسینی در سفر به عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران ایرانی تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۶۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 18August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به نجف سفر کرده است، امروز (یکشنبه) با آیت‌الله «سید مجتبی حسینی» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به برخی مشکلات مبتلابه زائران اربعین در سفر به عراق به‌ویژه در سفر‌های زمینی و افزایش سالانه حجم زائران حسینی، درباره تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف و موکب‌های مردمی برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به زائران ایرانی تبادل نظر کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم توجه، مدیریت و نظارت مستمر در امر حمل و نقل زائران ایرانی در سفر‌های بین شهری در عراق تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان عراقی به موضوع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور شد. 

دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق

وی افزود: کثرت جمعیت زائران در بازگشت به ایران، خستگی ناشی از سفر‌های پی در پی رانندگان و تعجیلی که از طرف زائران صورت می‌گیرد، باید مورد توجه قرار گرفته و حقوق زائران رعایت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب همچنین با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته توسط معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از تعدادی از مواکب ایرانی در نجف و گفت‌وگو درباره مشکلاتشان در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد: این نکات قابل تأمل است و با حضور میدانی مسئولان تصمیم‌گیر می‌تواند حل و فصل شده و زمینه ارائه خدمات بهتر مواکب فراهم شود. 

آیت‌الله حسینی هم ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به برخی مسایل زائران و مواکب در موسم اربعین اشاره کرد و گفت: با انجام برخی اقدامات مانند فراهم کردن زمینه انبار کردن وسایل و امکانات موکب‌های ایرانی در شهر‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، می‌توان موجبات رضایمندی بیشتر صاحبان مواکب و کاهش هزینه‌ها را فراهم آورد. 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها