در ادامه سفر به عراق؛

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با زائران از نجف عازم کربلا شد

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر خود به عراق، ضمن حضور در چند موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین با زائران حسینی از نجف عازم کربلا شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲ - 19August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین روز سفر به عراق، به اتفاق «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت ضمن حضور در چند موکب خدمت‌رسان در مسیر نجف اشرف به کربلای معلا، همراه با زائران اربعین مسیری را پیاده طی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در این مسیر ابتدا به موکب امام رضا (ع) در عمود ۲۸۵ رفت و نماز مغرب و عشا در جمع زائران به امامت وی در این موکب اقامه شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با زائران از نجف عازم کربلا شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از بخش‌های مختلف موکب امام رضا (ع) با توضیحات حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حمید حسینی» مسئول این موکب از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آن موکب و خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، مطلع شدند و حجت‌الاسلام و المسلمین خدمات ارائه شده را قابل توجه و شایسته تقدیر دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در این بازدید، با اشاره به برخی راهکار‌ها که می‌تواند به ارائه خدمات بیشتر به زائران اربعین منجر شود، گفت: تعداد زائران ورودی و خروجی به این موکب روزانه قریب به صد هزار نفر است و هزار و ۲۰۰ نیروی داوطلب به این زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: در این موکب روزانه ۳۰۰ هزار لیتر آب برای نظافت و امور بهداشتی مصرف و روزانه ۱۲۰ هزار ساندویچ بین زائران توزیع می‌شود. در این موکب درمانگاه نیز راه اندازی شده و دارو‌های مورد نیاز هم از ایران خریداری و منتقل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب هم با تقدیر از مهمان‌نوازی گرم عراقی‌ها در موسم اربعین، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین فرصت ویژه‌ای برای ارتباط بیشتر دوستداران و عاشقان مکتب حسینی است و با همکاری مواکب ایرانی و عراقی هر سال شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زائران اربعین هستیم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با زائران از نجف عازم کربلا شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درادامه این بازدید، به درمانگاه موکب امام رضا (ع) رفت و با پرسنل درمانی و تعدادی از زائران مراجعه‌کننده به این مرکز درمانی گفت‌وگو کرد و با توضیحات دکتر «رضا عالی‌زاده» نماینده مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

دکتر عالی‌زاده با اشاره به حضور مستمر پزشکان و کادر درمانی برای خدمت‌رسانی به زائران تصریح کرد که دارو‌های مورد نیاز زائران نیز در همین محل در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه مسیر پیاده‌روی اربعین در عمود ۳۰۵ از مرکز راهنمایی گمشدگان سرگردان بقاع متبرکه که یک موسسه مردم‌نهاد است و با همکاری واحد امور راهنمایی زائران و گمشدگان سازمان حج و زیارت در موسم اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهد، بازدید کردند.

در بازدید از این مرکز، مسئول این موسسه غیر دولتی اظهار داشت: ۳۵ پایگاه از نجف تا کاظمین برای ارائه خدمات به زائران راه‌اندازی شده که ۲۴ ساعته فعال هستند و افراد می‌توانند با استفاده از شماره‌ای که تماس با آن هزینه ندارد و یا مراجعه حضوری از خدمات این موسسه بهره‌مند شوند.

وی گفت: روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ مورد تماس تلفنی و مراجعه حضوری و یا تماس بیسیم با این موکب که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارد، برقرار می‌شود و با نیرو‌های انتظامی و ارتش نیز برای یاری رساندن به زائرانی که گم شده‌اند تعامل و هماهنگی خوبی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اتفاق هیئت همراه همچنین در ادامه مسیر از موکب «نداءالاقصی» در عمود ۸۳۳ بازدید و با علمای اهل سنت فلسطینی در این موکب گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با زائران از نجف عازم کربلا شد

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در جمع علمای فلسطینی در سخنانی یاد و خاطره شهدای عملیات طوفان‌الاقصی و دیگر شهدای ملت فلسطین و شهید اسماعیل هنیه را گرامی داشت و با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که ذیل آیه «ان الأرض یرثها عبادی الصالحون» فرمودند «نحن صالحون» اظهار داشت: پیامبر و یاران حضرت رسول (ص) وارثان زمین در آخرالزمان هستند. 

وی با بیان اینکه سخنان امام علی (ع) و حضور جمعیت عظیم مسلمانان در مراسم اربعین به ما امید می‌دهد که پیروزی خون بر شمشیر نزدیک است، تصریح کرد: شرایط امروز از هر روزی برای مردم مقاوم فلسطین سخت‌تر و شدت جنایات رژیم کودک کش صهیونیست از هر زمان بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم آمادگی برای شرایط بعد از نابودی رژیم صهیونیستی تاکید و خاطر نشان کرد که صالحان، به‌عنوان وارثان زمین، به‌دنبال رستگاری جامعه هستند و برای خود چیزی نمی‌خواهند.

وی به نگاه امام علی (ع) در مورد حکومت کردن اشاره و در نظر آن حضرت حکومت کردن بر مردم و دنیا را بی‌ارزش توصیف کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در ادامه با اشاره به برخی دستاورد‌های عملیات طوفان‌الاقصی و شرایط جدیدی که در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: تا قبل از این عملیات بسیاری از مردم جهان از باطن پلید رژیم کودک‌کُش اطلاع نداشتند و آنچه امروز در نوار غزه اتفاق افتاده و نمود دارد ظلم بی حد دشمن اسلام و مسلمانان است.

وی تاکید کرد: فداکاری و از جان گذشتگی مردم فلسطین در راه دین و مکتب شان جهانیان را در بهت و حیرت فرو برده است.

در بازدید از موکب نداءالاقصی شیخ «عبدالله کتمتو» نائب‌رئیس اتحاد علمای سرزمین شام و همچنین شیخ سعید شعبان و شیخ اسدالله موالی از علمای فلسطین و زامبیا نیز در سخنانی درباره رمز مقاومت مردم فلسطین سخن گفته و تصریح کردند که مدرسه امام حسین (ع) رموز جهاد و دفاع را به مردم مظلوم و بی دفاع می‌آموزد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با زائران از نجف عازم کربلا شد

شیخ عبدالله کتمتو با بیان اینکه امروز از معرکه الطف الی طوفان‌الاقصی شعار ماست، تصریح کرد: بر مسلمانان واجب است که امروز با توجه به مفاهیم آیات قرآن کریم و روایات از پیامبر (ص) تلاش کنند تا حاکمیت طاغیان و ظالمان را از بین ببرند.

وی افزود: در صدر اسلام خون بر شمشیر پیروز شد و امروز نسخه جدید آن را در غزه شاهد هستیم و موجودیت و صلاحیت رژیم صهیونیسیتی به شدت زیر سوال رفته است.

شیخ سعید شعبان از علمای فلسطین هم با بیان اینکه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد همان ایستادگی است، تاکید کرد: امام حسین (ع) درس انسانیت را به همگان آموخت که رمز پیروزی است.

وی گفت: شهادت امام حسین مدرسه‌ای آموزنده است و با الهام از آن امروزه افکار جدیدی درسرزمین فلسطین درحال شکل گرفتن است.

در این نشست که شماری از زائران کشور‌های آفریقایی، جنوب شرق آسیا و عربی نیز شرکت داشتند، شیخ اسدالله موالی از علمای زامبیا نیز در باره رموز نصرت الهی سخن گفت و با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست در نوار غزه که با دستور نتانیاهو صورت می‌گیرد بر لزوم وحدت مسلمانان حول مسئله قدس و فلسطین تاکید کرد.

درپایان این دیدار، علمای فلسطینی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونین بعثه که وی را همراهی می‌کردند عکس یادگاری گرفته و بر آزادی قدس شریف تاکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به اتفاق رئیس سازمان حج و زیارت و همراهان در ادامه سفر به عراق در نخستین ساعات بامداد امروز وارد کربلای معلا شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها