نقشه تل‌آویو برای اعمال فشار بر طرف فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس

یک منبع سیاسی در رژیم صهیونیستی از دستورات جدید کابینه امنیتی خطاب به ارتش این رژیم خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴ - 19August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه فلسطین الیوم، سایت عبری زبان واللا به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست گزارش داد، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم به تشدید جنگ خود در نوار غزه برای بهبود موقعیت خود در مذاکرات آتش بس غزه و تبادل گروگان گرفته است.

نقشه تل‌آویو برای اعمال فشار بر طرف فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس

والا به نقل از منابع سیاسی ناشناس گزارش داد: کابینه امنیتی «اسرائیل» اخیراً به ارتش دستور داده است که عملیات خود را در غزه تشدید کند تا موقعیت «اسرائیل» در مذاکرات تقویت شود.

به گفته والا، این اقدام همزمان با سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «اسرائیل» است، جایی که مقامات امنیتی «اسرائیل» از او انتظار دارند که فشار قابل توجهی بر تل‌آویو برای دستیابی به توافق با حماس وارد کند. اگرچه هیچ بیانیه رسمی اسرائیل در این مورد وجود ندارد.

مذاکرات آتش‌بس در دوحه پایتخت قطر روز جمعه با ارائه «پیشنهادی که شکاف‌ها را کاهش می‌دهد» بین «اسرائیل» و حماس به پایان رسید که با اصولی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ۳۱ مه تعیین کرد، مطابقت دارد.

بایدن در ماه مه گفت که «اسرائیل» یک توافق سه مرحله‌ای ارائه کرده که به خصومت‌ها در غزه پایان می‌دهد و آزادی گروگان‌هایی که در این منطقه محاصره شده‌اند، را تضمین می‌کند. این طرح شامل آتش بس، تبادل گروگان و اسیر و بازسازی غزه است.

ماه‌هاست که ایالات متحده، قطر و مصر در تلاش برای دستیابی به توافقی بین «اسرائیل» و حماس برای تضمین تبادل اسرا و آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده‌اند. اما تلاش‌های میانجی‌گری به دلیل امتناع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر «اسرائیل» از برآورده کردن خواسته‌های حماس برای توقف جنگ، بی‌نتیجه مانده است.

رژیم صهیونیستی با سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان حمله 7 اکتبر سال گذشته توسط گروه مقاومت فلسطینی حماس، با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار