رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

خدمات درمانی و دارویی در مرز خسروی به زوار رایگان است

«محمدی» از ایجاد پنج درمانگاه به صورت شبانه روزی و ارائه خدمات درمانی و دارویی به زوار در مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ - 19August 2024

در مرز خسروی ارائه خدمات درمانی و دارویی به زوار رایگان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «قباد محمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بیش از ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی با امکانات کامل در سطح استان و خصوصاً در شهرهای محل تردد زوار در آماده باش است، اظهار داشت: بیش از شش هزار نیروی پزشکی و پیرا پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش و ارائه خدمات به زوار در ۱۹ بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نظامی سطح استان را دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یازده هزار مورد خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در استان ارائه شده، گفت: تاکنون به بیش از دو هزار مددجو خدمات درمانی ارائه شده و بیش از ۹۰۰۰ مورد بازرسی‌های بهداشت محیطی توسط نیروهای فعال این حوزه صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به استقرار پایگاه‌های اورژانس در طول مسیر تردد زوار، گفت: ۱۰۸ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و دو فروند بالگرد آماده ارائه خدمات اورژانسی در سطح استان هستند.

وی با بیان اینکه در مرز خسروی هم پنج درمانگاه مستقر کرده ایم که به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به زوار هستند، گفت: در مرز خسروی ارائه خدمات درمانی و دارویی به زوار رایگان است.

محمدی افزود: تاکنون بیش از ۱۶ هزار زائر هنگام ورود و خروج به کشور در نقطه صفر مرزی خسروی از نظر بیماریهای واگیر مورد سنجش قرار گرفته‌اند و دو اتاق سرد نیز در نقطه صفر مرزی در حال ارائه خدمت به زائران می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر عوامل محیطی در مراسم اربعین حسینی(ع)، گفت: بازرسان بهداشت محیط ما نیز نظارت‌های بهداشتی خود را بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، سامانه‌های آبرسانی، موکب‌ها و ایستگاه صلواتی تشدید کرده‌اند.

محمدی افزود: تاکنون بیش از ۹۵۰۰ بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه با فعالیت ۱۵۰ بازرس در قالب ۷۰ تیم از ورودی کنگاور تا مرز خسروی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار