آزاده سرافراز، حاج «علی صفری»:

آزادگان عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند

حاج «علی صفری» گفت: ما آزادگان در دوران اسارت با درس گرفتن از زندگی حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستیم دوران دشوار اسارت را پشت سر گذاشته و شکوه، عزت و اقتدار را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی به ارمغان آوریم.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ - 19August 2024

آزادگان عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آزادگان در روزگارِ سختِ اسارت، هرکدام‌شان یک جبهه شدند در برابر دشمن، امروز هم به همان عهد، جبهه‌دارانی هستند که روز و شب، جان و جهان‌شان را خاکریز می‌کنند برای حراست از شهادت که راز بقای حق است؛ پای آرمان‌ها ایستاده‌اند تا دشمن نتواند ما را بر خاک اندازد.

حاج علی صفری یکی دیگر از هزاران آزاده سرافراز دفاع مقدس است که در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان صورت گرفت از نحوه اسارت خود می‌گوید: در نوجوانی به جبهه اعزام شدم و در ۲۵ آذرماه سال ۱۳۶۰ در گیلانغرب، تپه‌های شیاکوه به اسارت نیروهای حزب بعث عراق در آمدم.

وی از شخصیت سید آزادگان حاج آقا ابوترابی گفت: شخصیت حاج آقا ابوترابی همانند شخصیت حاج قاسم سلیمانی که محور مقاومت را زنده نگه داشت یک مکتب و الگو برای اسرا بود و همه ما اسرا مدیون ایشان هستیم.

حاج علی صفری در مورد تحولات جنگ و رسیدن خبرهای آن زمان به دست اسرا اظهار کرد: از رفتار عراقی‌ها و اسرایی که جدیداً به ما ملحق می‌شدند متوجه می‌شدیم که در جبهه‌ها چه می‌گذرد.

او در مورد نحوه اسارت خود تصریح کرد: در آذرماه سال ۱۳۶۰ در منطقه شیاکوه در حالی که سپاه و ارتش زیرآتش دشمن تا بن دندان مسلح بودند، آنها را به عقب راندیم و حوالی ساعت ۴ صبح بود که مجروح شدم و شهیدان علی نعیمی، سید حسین هاشمی و شهید کرمی و ابراهیمی نیز از منطقه لامرد با ما بودند که به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: دوران اسارت روز‌های شاد و خوبی هم داشت؛ به‌عنوان مثال، ٢٢ بهمن یا عید نوروز عراقی‌ها کمتر سخت می‌گرفتند. اما بعد از آن روز که سپری می شد دمار از روزگارمان درمی‌آوردند و خیلی ما را کتک می‌زدند.

صفری در مورد تاسی از کلام رهبری اظهار داشت: همه ما جان فدای امام امت هستیم و باید در زندگی روزمره با جان و دل از مقام معظم رهبری حمایت کنیم زیرا آسایش امروز ما مدیون خون‌های پاک ریخته شده شهدای عزیز است که باید به خوبی آن را پاس داشت.

وی گفت: ما آزادگان در دوران اسارت با درس گرفتن از زندگی حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستیم دوران دشوار اسارت را پشت سر گذاشته و شکوه، عزت و اقتدار را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی به ارمغان آوریم.

 /انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار