رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از مرز چذابه:

تاکنون مورد فوتی در بین زائران اربعین به دلیل گرمازدگی نداشته‌ایم

کولیوند گفت: در داخل خاک عراق خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به زائران ارائه می‌شود و تاکنون مورد فوتی در زمینه گرمازدگی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۶۸۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 19August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر امروز (دوشنبه) با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خدمات درمانی ارایه شده به زائران اربعین اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده‌اند که بخش اعظم آنها زوار خارجی هستند.

تاکنون مورد فوتی در بین زائران اربعین به دلیل گرمازدگی نداشته‌ایم

وی افزود: با سایبان‌ها و تونل‌های هوای سرد و همچنین درمانگاه‌های هلال احمر که برای زائران تعبیه شده است، شرایط خوبی را در خدمات رسانی به مردم داریم.

کولیوند گفت: درمانگاه‌های هلال احمر در داخل خاک ایران و عراق مستقر شده‌اند و رضایت‌مندی مردم بسیار خوب است. مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم، برخی از اتباع خارجی هستند که مجوز ندارند و در پشت مرز منتظر هستند، ولی طرف عراقی اجازه ورود به آنها را نمی‌دهد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید اعلام کنند که اتباعی که مجوز ندارند اقدام به سفر نکنند چرا که طرف عراقی اجازه ورود نمی‌دهد. در داخل خاک عراق خدمات بهداشتی درمانی مناسبی به زائران ارائه می‌شود و تاکنون تلفاتی در زمینه گرمازدگی نداشته ایم.

کولیوند با بیان اینکه ازدحام جمعیت در ساعات پایانی روز بیشتر است، آن را نشان دهنده تاثیر گذاری آموزش‌های ارائه شده به مردم دانست و گفت: مردم به این مسئله آگاه شده‌اند که نباید در طول روز که گرمای هوا به اوج می‌رسد، اقدام به پیاده روی کنند.

نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین همچنین امروز از مرکز درمانی «شیب» در خاک کشور عراق بازدید و بر ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران بیمار تاکید کرد.

«شیب» مرکز درمانی مشترک جمعیت هلال احمر و حشدالشعبی در نقطه صفر مرزی، بعد از مرز چذابه و در خاک کشور عراق است که تیم های درمانی هلال احمر به زائران خدمت‌رسانی می کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار