جعل امضای «ملک سلمان» برای آغاز جنگ علیه یمن

یک مقام سابق سعودی فاش کرد که ولیعهد این کشور امضای پدرش را در یک فرمان سلطنتی جهت شروع جنگ علیه یمن جعل کرده است.
کد خبر: ۶۸۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 19August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد الجبری» یکی از مقامات سابق اطلاعاتی سعودی که در حال حاضر در کانادا مستقر است، در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شد که «محمد بن سلمان» ولیعهد، فرمان سلطنتی اعلان جنگ علیه یمن را به جای پدرش «ملک سلمان» امضا کرد.

جعل امضای «ملک سلمان» برای آغاز جنگ علیه یمن

وی افزود: از اینکه فرمان سلطنتی اجازه مداخله زمینی را می‌داد، تعجب کردیم؛ ولیعهد امضای پدرش را در آن فرمان سلطنتی جعل کرد؛ زیرا وضعیت عقلی پادشاه رو به وخامت بود.

الجبری که مدعی بود رژیم سعودی به دنبال ترور وی بوده است، در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» گفته بود که بن سلمان به فکر ترور ملک عبدالله با استفاده از حلقه مسموم روسی بود.

وی همچنین از ترس خود مبنی بر اینکه ولیعهد همچنان می‌خواهد او را به قنل برساند و اینکه فرزندانش هنوز در سعودی زندانی هستند، سخن گفت و یادآور شد: «بن سلمان قصد ترور من را داشت؛ لذا تا زمانی که مرا به قتل نرساند، آرام نخواهد نشست. من در این مورد شک ندارم».

حکومت سعودی درباره این گزارش تکان‌دهنده واکنشی نشان نداده است.

الجبری که سال‌ها با حکومت عربستان اختلاف داشت، پیش از این برای ولیعهد سابق «محمد بن نایف» کار می‌کرد و در دادگاه فدرال آمریکا علیه بن سلمان شکایت کرده و مدعی شده بود که پس از فرار به خارج از کشور به دنبال کشتن او بوده است.

اگرچه دولت سعودی، الجبری را به عنوان یک مقام سابق توصیف کرده است که نمی‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد، اما او همچنین آگاه‌ترین مخالف سعودی است که جرأت کرد درباره نحوه حکومت ولیعهد بر عربستان صحب کرده و در این گفت‌وگو اطلاعات نادر و شگفت‌انگیزی را درباره او ارائه کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار