دیده‌بان حقوق‌بشر:

حمله «اسرائیل» به الحدیده «جنایت جنگی» است

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد که حملات رژیم «اسرائیل» به بندر الحدیده باعث صدمات نامتناسب به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی شد و به‌شدت قوانین جنگی را نقض کرد.
کد خبر: ۶۸۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ - 19August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رویترز با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیر) مبنی بر این که هواپیما‌های جنگی این رژیم اهداف نظامی را در نزدیک بندر الحدیده هدف قرار داده است، نوشت: این حمله تاسیسات نظامی و نیروگاه برق را هدف قرار داد و دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دست‌کم شش نفر در این حمله کشته و ۸۰ نفر زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر: حمله اسرائیل به الحدیده «جنایت جنگی» است

این حمله یک روز بعد از اصابت پهپاد یمنی به مرکز اقتصادی اسرائیل در تل‌آویو رخ داد و بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، حملات رژیم اسرائیل به تلافی این حمله به الحدیده انجام داد، تانکر‌های ذخیره نفت، دو جرثقیل کشتی و نیروگاه برق در منطقه «صلیف» را هدف قرار داد.

این سازمان اعلام کرد که حملات رژیم اسرائیل باعث صدمات نامتناسب به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی شد و به‌شدت قوانین جنگی را نقض کرد. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر حملات رژیم اسرائیل عمدی و غیرمحتاطانه و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بنابر گزارش دیده‌بان حقوق بشر، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که تانکر‌های نفتی دستکم برای سه روز به دنبال حمله رژیم اسرائیل در آتش سوختند و نگرانی‌های فراوانی را در زمینه آلودگی محیط زیست ایجاد کردند.

بندر الحدیده از سال ۲۰۲۱ در کنترل حوثی‌های یمن است و نقش مهمی در انتقال مواد غذایی و مایحتاج یمنی‌ها دارد که به واردات متکی هستند حدود ۷۰ درصد از مواد وارداتی تجاری به یمن و ۸۰ درصد از کمک‌های انسان دوستانه به این کشور از این بندر انتقال داده می‌شود.

یمنی‌ها در واکنش به حملات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی به غزه حملات موشکی و پهپادی به مواضع این رژیم را آغاز کرده‌اند. اسرائیل مدعی است انصارالله از زمان آغاز جنگ غزه ۲۰۰ بار به مواضع این رژیم حمله کرده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار