رقابت انتخاباتی در سایه جنگ غزه

اظهارنظر‌هایی که این روز‌ها از طرف دو حزب رقیب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا شنیده می‌شود، هیچ تاثیری در توقف ماشین جنگی صهیونیست‌ها ندارد، چون همه‌ی آن‌ها در قالب رقابت‌های انتخاباتی برای سکانداری کاخ سفید تعریف می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰ - 21August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بیش از هفت دهه است که صهیونیست‌ها با حمایت بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها در جغرافیای فلسطین مرتکب شنیع‌ترین جنایت‌ها می‌شوند، این جنایت‌ها فرقی نمی‌کند در دوره کدام حزب سکاندار کاخ سفید باشد، جمهوری‌خواه یا دموکرات؟

رقابت انتخاباتی در سایه جنگ غزه

هرکدام از این احزاب با روش خاص خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و این حمایت‌ها از بدو تاسیس این جرثومه فساد و عامل ناامنی منطقه تا به امروز ادامه دارد.

بودجه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در چارچوب تفاهم‌نامه‌های ۱۰ ساله تعریف شده و جدیدترین تفاهم‌نامه نیز در سال ۲۰۱۶ امضا شده که براساس آن واشنگتن متعهد شده ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه دهد. 

علاوه بر این، دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر و در بحبوحه جنگ غزه نیز از فروش یک بسته تسلیحاتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را به رژیم صهیونیستی خبر داده است. 

این درحالی است که زمان‌بندی کمک تسلیحاتی آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها، تردید‌هایی درخصوص قصد آمریکا برای طولانی کردن جنگ غزه بوجود آورده است، به‌خصوص اینکه تحویل برخی از تسلیحات، سال‌ها به طول می‌انجامد.

برخی بدون درنظر گرفتن این حمایت‌ها، بر این باورند که کنترل صهیونیست‌ها در راستای توقف جنایت علیه فلسطینی‌ها در غزه از دست آمریکا خارج شده است، اما به نظر می‌رسد این باور درست نیست، چون همین حمایت‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تصمیمی برای مهار این رژیم درنده و کودک‌کش ندارند و با وجود اینکه از توانایی کامل برای متوقف کردن ماشین کشتار صهیونیست‌ها برخوردار هستند، ولی تا به این لحظه علاوه بر اینکه از توان خود برای پایان دادن به این جنایت‌ها استفاده نکرده، بلکه هیزم بر آتش این جنایت‌ها بویژه جنگ غزه نیز انداخته اند.

همه می‌دانیم که رویکرد دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در حمایت از رژیم صهیونیستی کاملاً یکسان است و هیچ تفکیکی میان آنها وجود ندارد، هرچند دموکرات‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی سعی می‌کنند برای اینکه سبد رأی خود را با آرای مسلمانان و رنگین‌پوستان آمریکایی تکمیل کنند، رفتاری متفاوت نسبت به جمهوری‌خواهان و حتی لابی آی‌پک در زمینه مسائل غزه از خود نشان دهند.

اما روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن دسته روابطی است که وضعیت سیاسی حاکم بر کابینه هر یک و نیز تحولات سیاسی منطقه و نظام بین‌الملل کمتر بر آن تأثیر راهبردی می‌گذارد. فارغ از اینکه کابینه راست‌گرا یا میانه در رژیم صهیونیستی در راس کار باشد و یا دولت دموکرات یا جمهوری‌خواه در آمریکا، اتحاد راهبردی میان این دو رژیم حفظ می‌شود.

حتی اگر برخی دولت‌های آمریکا بواسطه تعارض سیاست‌ها، در تلاش باشند برخی رفتار‌های صهیونیست‌ها را کنترل و محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال کنند، اختلافات جنبه تاکتیکی دارد و دولت‌های آمریکا چه از جمهوری‌خواه باشد، چه دموکرات، خود را ملزم به دفاع از رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌دانند. 

پس همه تلاش‌ها و اظهارنظر‌هایی که این روز‌ها از طرف دو حزب رقیب جمهوری‌خواه به نمایندگی «دونالد ترامپ» و دموکرات به نمایندگی «کامالا هریس» شنیده می‌شود، هیچ کمکی به روند جنگ غزه و توقف ماشین جنگی صهیونیست‌ها نمی‌کند، چون اراده‌ای برای توقف یا مهار جنایت‌های صهیونیست‌ها در جغرافیای فلسطین وجود ندارد و همه در قالب رقابت برای سکانداری کاخ سفید تعریف می‌شود.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار