شکیبایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو نشانه زنده بودن مقاومت است

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: عملیات‌های استشهادی مقاومت که در چند روز اخیر شاهد آن هستیم به خوبی نشان داد برخلاف تبلیغات صهیونیست‌ها که می‌گویند مقاومت را نابود کردیم و سازمان رزم حماس را از بین بردیم، مقاومت امروز زنده است.
کد خبر: ۶۸۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 21August 2024

«مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص آغاز دور تازه‌ای از عملیات‌های استشهادی و مقاومتی در تل‌آویو، اظهار داشت: انتخاب «یحیی سنوار» که نماد و نشانه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود حاوی یک پیام است و آن پیام این است که ملت فلسطین از مذاکرات (همانند مذاکرات اسلو) هیچ سود و منفعتی به دست نیاورده است.

عملیات مقاومتی در قلب تل‌آویو نشان‌دهنده زنده بودن مقاومت فلسطین است

شکیبایی افزود: در حال حاضر هم بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» برای اینکه بتواند مقاومت فلسطین را مهار کند، همزمان با انجام کشتار مردم فلسطین در نوار غزه، بحث مذاکرات سیاسی را هم پیش برده است. در واقع هدف رژیم صهیونیستی از این اقدامات صرفا کنترل طرف‌های فلسطینی بوده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: هم اکنون که یازده ماه از جنگ غزه و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، مشاهده می‌کنیم که ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره برای آتش‌بس در واقع مذاکره برای مذاکره (بی‌فایده) است و هیچ سود و فایده‌ای برای آنها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ترور شهید «اسماعیل هنیه» که رهبر مذاکرات آتش‌بس بود هم همین پیام را داشت که این مذاکرات بی‌فایده است و هیچ سود و فایده‌ای برای مردم و ملت فلسطین ندارد. اما نکته جالب این بود که پاسخ فلسطینیان به این مذاکرات و ترور شهید اسماعیل هنیه، انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس بود.

شکیبایی اضافه کرد: پاسخ فلسطینیان به رژیم صهیونیستی و دشمنان خود، انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی گروه حماس بود. البته «یحیی سنوار» فردی است که عملیات «طوفان‌الاقصی» را طراحی، مدیریت، هدایت و اجرا کرده است. امروز نیز همان فردی که ۱۱ ماه در صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی بوده به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس (نفر اول حماس)، انتخاب شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: بر همین اساس نیز باید بگوییم که این انتخاب به این معنی است که مذاکرات دیگر برای فلسطینیان هیچ معنا و نتیجه‌ای نداشته است و آنها گزینه مقاومت و جهاد را انتخاب کردند. ضمن اینکه معنای این تصمیم مردم فلسطین هم این نیست که فقط در نوار غزه این مقاومت ادامه خواهد داشت بلکه این مقاومت در سراسر جغرافیای فلسطین ازجمله در قدس و کرانه باختری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: این عملیات‌های استشهادی مقاومت که در چند روز اخیر شاهد آن هستیم به خوبی نشان داد برخلاف تبلیغات صهیونیست‌ها که می‌گویند مقاومت را نابود کردیم و سازمان رزم حماس را از بین بردیم، مقاومت امروز زنده است. شاهد آن هم عملیات‌هایی است که امروز در قلب تل‌آویو انجام می‌شود؛ آنجایی که صهیونیست‌ها معتقد هستند که اشراف کامل امنیتی دارند.

شکیبایی اظهار داشت: عملیات مقاومتی چند روز گذشته در قلب تل‌آویو یک پیام دارد که اولا؛ آن پیام مربوط به تحولات غزه است و دوم؛ ما در آینده شاهد تشدید اوضاع در نوار غزه و مدل‌هایی همچون عملیات اخیر در تل‌آویو و عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینیان خواهیم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: نکته دیگر اینکه، به دلیل اینکه مقاومت فلسطین در حال حاضر محدودیت‌هایی در شلیک موشک در نوار غزه دارند، مجددا به استراتژی گذشته خودشان که عملیات شهادت‌طلبانه بوده روی آورده‌اند.

وی بخش بخش دیگر سخنان خود گفت: اتفاقا نوار غزه‌ای که در سال ۲۰۰۵ آزاد شد به‌دنبال عملیات‌های متعدد شهادت‌طلبانه گروه‌های مختلف فلسطینی بود که به این آزادی رسید. زیرا آنقدر این عملیات‌ها هزینه‌های امنیتی را برای رژیم صهیونیستی بالا بردند که آنها در نهایت مجبور شدند که تصمیم بگیرند و از نوار غزه خارج شوند.

شکیبایی در پایان گفت: رفتن فلسطینی‌ها به سمت تشدید اوضاع امنیتی در جغرافیای فلسطین می‌تواند به آنها کمک کند تا از این فضایی که در حال حاضر در آن قرار گرفتند خارج شوند که این موضوع پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود که به هر میزان در نوار غزه به جنایات خود ادامه بدهند، پاسخ‌های آن را در مراکز امنیتی خود دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار