اذعان زندانی‌های توده‌ای به رفتار انسانی شهید لاجوردی در زندان

منصوری گفت: زمانی که ما در زندان با توده‌ای‌ها صحبت می‌کردیم، آنها به این موضوع اذعان می‌کردند که شهید لاجوردی از لحاظ انسانی در اوج است.
کد خبر: ۶۸۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جواد منصوری» از هم‌رزمان شهید «سید اسدالله لاجوردی» در مراسم بزرگداشت این شهید والامقام که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، با بیان اینکه من از سال ۱۳۴۵ که با شهید لاجوردی در زندان بودم، متوجه شدم که او انسانی باتدبیر، شجاع، نترس و کسی است که در راه خود عزمش راسخ است، اظهار داشت: سال ۱۳۵۴ که دوباره شهید لاجوردی را به زندان آوردند، او به من می‌گفت بالاخره ما روزی با گروه‌های انحرافی درمی‌افتیم که بهترین آنها مجاهدین خلق هستند و حرف اصلی آنها این است که قدرت بگیرند؛ وگرنه با اسلام کاری ندارند؛ این موضوع از عمق شناخت شهید لاجوردی از جریان‌ها بود.

اذعان زندانی‌های توده‌ای به رفتار انسانی شهید لاجوردی در زندان

منصوری با بیان اینکه شهید کچویی با شهید لاجوردی بسیار همفکر و همراه بود، بیان داشت: ۲۳ بهمن سال ۱۳۵۷ در مدرسه رفاه دیدم یکی از اعضای مجاهدین خلق آمده و دارد اسلحه جابه‌جا می‌کند، شهید کچویی گفت که او توبه کرده است؛ اما شهید لاجوردی گفت که او اگر توبه هم کرده است، به درد نمی‌خورد؛ او کاملاً به توبه تاکتیکی آنها اشراف داشت.

همرزم شهید لاجوردی با اشاره به اینکه ما در حفظ نیرو‌های خود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خوب عمل نکرده و خیلی از نیرو‌ها که سرمایه بودند را از دست دادیم، گفت: ما حتی به کسانی هم که مانده‌اند نیز خیلی توجه نداریم؛ درحالی نیرو‌های اصیل خدمتگزار را باید حفظ کرده و مسئولان باید به این نکته توجه کنند و به راحتی نیرو‌ها را کنار نگذارند.

وی تصریح کرد: شهید لاجوردی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به من می‌گفت که با زندانی‌ها صحبت کن؛ بنابراین چیزی که من شاهد آن بودم، این بود که اکثریت آنها تحت تاثیر اخلاق شهید لاجوردی بودند. زمانی که ما در زندان با توده‌ای‌ها صحبت می‌کردیم، اذعان می‌کردند که شهید لاجوردی از لحاظ انسانی در اوج است.

منصوری با تأکید بر اینکه با شهادت امثال شهید لاجوردی درخت تنومند انقلاب اسلامی آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی گفت زلزله‌ای در ایران شد که خاورمیانه را لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید؛ آن زمان ما این حرف را درک نمی‌کردیم درحالی که امروز باید ببینیم انقلاب اسلامی در چه جایگاهی در دنیا قرار دارد؟

وی همچنین با تأکید بر ضرورت تولید فیلم برای شهید لاجوردی تأکید کرد: باید درباره این شهید والامقام چندین فیلم ساخته شود.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار