صدیقه ژیان پناه خواهر شهید فتح الله ژیان‌پناه در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

ساده‌زیستی شهدا رمز موفقیت و رسیدن به سعادت است

خواهر شهید فتح الله ژیان‌پناه گفت: ساده زیستی شهدا رمز موفقیت و رسیدن به سعادت و کمال حقیقی است و نسل امروز باید از این ساده زیستی الگو بگیرند.
کد خبر: ۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ - 29November 2013

ساده‌زیستی شهدا رمز موفقیت و رسیدن به سعادت است

"فتح الله ژیان" از دوران جوانی عشق به انقلاب و ولایت مداری داشت و بر همین اساس فعالیت های خود را قبل از به ثمر نشستن درخت انقلاب آغاز کرد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در انجمن حجتیه فعال بود و همیشه به فرمان امام (ره) در راهپیمایی ها شرکت می کرد و معتقد بود فرمان رهبری را باید بر جان و دیده گوش کرد و انجام داد.

فتح الله مقابله و مبارزه با رژیم فاسد شاهنشاهی را واجب و لازم می دانست فعالیت های سیاسی و فرهنگی بسیاری را برعهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جزء ایدئولوگهای سپاه شد و به عنوان خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

از دنیا گذشت تا به معشوق حقیقی خود برسد

با آغاز جنگ با وجود داشتن دختر شش  ماهه حضور در جبهه ها را بر هر کار و اموری مقدم دانست و عشق در میدان رزم را بر کارها ی دنیایی ترجیح داد.

او می گفت: نهضت عاشورایی و قیام امام حسین(ع) بزرگترین درس را به همه انسان های جهان داد و آن درس آزادگی و آزاد زیستن است.

ساده زیستی پیمودن راه سعادت و کمال است

فتح الله همواره زندگی ساده ای داشت و ساده زیستی را سرلوحه کار خودش قرار داده بود. معتقد بود که اگر ائمه و پیامبران الگوی ما مسلمانان هستند پس باید به راه و روش آن ها زندگی کرد تا به سعادت و کمال دنیوی و اخروی دست یافت.

احترام به پدر و مادر و بزرگترها را همیشه به خود و دیگران توصیه می کرد. خودش حتی در بدترین حال و شرایط ادب را در مقابل بزرگترها فراموش نمی کرد. روزی تب شدیدی داشت و در بستر خوابیده بود به محض ورود مادر از جا برخاست چرا که حرمت نگهداشتن نسبت به بزرگترها را یک وظیفه و تکلیف دینی و الهی می دانست. خواهرهایش را به خواندن قرآن همراه با معنا و عمل کردن به آن تشویق می کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در نیمه مهر سال 59 ابتدای جنگ وارد جبهه ها شد. به او می گفتند تو در سپاه فعال هستی و دیگر نیازی به حضور در جبهه ها نداری و او پاسخ می داد سپاه ایدئولوگ زیاد دارد من وظیفه دارم سنگرها را حفظ کنم تا دشمن وارد کشورم نشود.

شهید وصیت کرده بود تا بعد از شهادتش جانمازش را در روی سینه اش قرار دهند و با آن به خاک سپرده شود.

فتح الله جزء اولین شهدای هشت سال دفاع مقدس بود

او جزء اولین شهدای هشت سال دفاع مقدس بود و در منطقه سر پل ذهاب در ابتدای جنگ به درجه رفیع شهادت رسید. دو سال بعد از شهادت فتح الله پدر تاب و طاقت نیاورد و برای تداوم راه فرزندش و ایستادگی در برابر کفر به جبهه ها حضور یافت و به شهادت رسید.

شهید ژیان پناه نسبت به احکام دین و نمازش بسیار مقید بود و صله رحم یکی از مسائل مورد توجه برای او بود. معتقد بود تربیت فرزند اهمیت بسیاری دارد چرا که اینها آینده جامعه را می سازد و باید برای کشور فردی مفید و مثمر باشد.

مهر همسر خود را بنا به خواست وی تفسیر المیزان قرار داده بود که در آن زمان چند جلد بیشتر چاپ نشده بود و در حین مراسم عقد مهریه همسرش که کتاب های المیزان بود تقدیم کرد چرا که این موضوع را دین می دانست

ساده زیستی بهترین و مناسب ترین شیوه برای زندگی است که شهدا آن را داشتند و جوانان و نوجوانان نسل امروز باید درس بگیرند و آن را در زندگی خود بکار ببندند تا موفق شوند.

در رکوع نمازش ذکر "سبوح و قدوس" را فراموش نمیکرد نسبت به همه اقوام و فامیل و حتی بدحجابها مهربان بود سعی می کرد با رفتار و منش خود افراد بد حجاب را تشویق به پوشش کند و در این کار نیز موفق شد.

صله رحم را ارزشمند عنوان می کرد چرا که معتقد بود صله رحم علاوه بر ثواب سبب می شود تا از حال یکدیگر باخبر شویم و اگر مشکلی وجود داشته باشد همگی در رفع آن اقدام کنیم.

عمل به قرآن انسان را به کمال میرساند

همه را به سوی خدا و قرآن تشویق می کرد و قرآن را هدایت گر و نجات بخش می دانست و می گفت درمان و مداوای تمام دردها درون قرآن وجود دارد.

فتح الله میگفت: با پیروی از امام و رهبری جامعه به مسیر درست هدایت می شود و از گمراهی و ظلمت دور می شود و به مسیر درست می رود.ساده زیستی و صفت قناعت انسان را به سعادت و کمال می رساند و مانع سقوط او می شود.

شهید فتح الله در روز اول فروردین ماه سال 1355 متولد شد و در اول آبان ماه سال 1359 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این زمان تنها یکماه از آغاز جنگ می گذشت.

در روز ششم آبان ماه سال 1359 و مصادف با عید غدیر پیکر پاک شهید فتح الله ژیان پناه در قطعه 24 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

یادش جاوید و راهش پر رهرو باد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار