در نشست خبری مراسم پیاده‌روی جاماندگان مطرح شد؛

برنامه‌های فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در روز اربعین حسینی (ع)

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفاتی گفت: ما از شب اربعین میزبان زائران خواهیم بود و به این مناسبت، سخنرانی، عزاداری و محفل انس با قرآن تدارک دیده شده است و به معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هم توجه می‌شود و در‌های حرم تا صبح باز هستند.
کد خبر: ۶۸۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ - 21August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن عرفاتی» معاون علمی فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه نشست خبری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) که صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) با حضور «مهدی باب‌الحوائجی» فرماندار ویژه شهرستان ری در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حرم حضرت سیدالکریم (ع) در شب اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: ما از شب اربعین میزبان زائران خواهیم بود و به این مناسبت، سخنرانی، عزاداری و محفل انس با قرآن تدارک دیده شده است و به معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هم توجه می‌شود و در‌های حرم تا صبح باز هستند.

برنامه‌های فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در روز اربعین حسینی (ع)

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی برای روز اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تدارک دیده شده که شامل غرفه کودک، حجاب، پاسخگویی به مسائل شرعی و نجوم  است. همچنین بانوان به‌همراه کودکان خود می‌توانند به صحن امام صادق (ع) که مخصوص تردد خانم‌ها است، مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به قرائت زیارت اربعین در روز اربعین اظهار داشت: زیارت اربعین از صبح در نوبت‌های مختلف در سه نوبت در ساعت‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ به‌صورت زنده از شبکه‌های ۳، قرآن و تهران پخش می‌شود؛ همچنین نماز و زیارت اربعین نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

معاون علمی فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: در روز اربعین ۲۳ هزار پرس غذای گرم و ۲۰۰ هزار غذای سرد به‌صورت پَک و ۱۵ هزار لیتر شربت در حرم پخش می‌شوند که شربت‌ها بیشتر در ضلع جنوب و غربی تپزیع می‌شوند.

وی افزود: خیّران ۴۰ هزار لیوان چای، ۳۱ هزار کیک، ۴۰۰ کیلو خرما و ۱۴۰ هزار بطری آب اهدا کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار