با تاکید بر مظلومیت کودکان غزه؛

مهرواره «بچه‌های مقاومت» برگزار می‌شود

ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره فرهنگی، ادبی و هنری «بچه‌های مقاومت» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۶۸۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 21August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره فرهنگی‌، ادبی و هنری «بچه‌های مقاومت» را برگزار می‌کند.

تلاش برای آگاهی و آگاهی‌بخشی است و به همین منظور ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ارادت به سالار شهیدان، یاوران و کودکان و نوجوانان واقعه کربلا و با توجه به اهمیت و ضرورت تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی در زمینه تفکر پایداری، بر واقعه عاشورا به عنوان مطلع درخشان قصیده پایداری تأکید کرده و به‌همین منظور دومین مهرواره ملی بچه‌های اربعین را با عنوان «بچه‌های مقاومت» با تأکید بر مظلومیت کودکان غزه برگزار می‌کند.

مهرواره «بچه‌های مقاومت» برگزار می‌شود

ترویج فرهنگ عاشورایی و پایداری و مقاومت، آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی وقایع تاریخی و آیین‌های مذهبی، حمایت از کودکان غزه و همدردی با شهدا و اعلام مظلومیت فلسطین، به تصویر کشیدن نقش خانواده در ترویج اندیشه پایداری و حفظ آیین‌های سنت‌های دینی و فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی و معرفتی مصادیق پایداری؛ امام حسین (ع) و واقعه کربلا، جبهه مقاومت غزه و دفاع مقدس و الگو‌های دینی برای کودکان و نوجوانان از اهداف مهرواره «بچه‌های مقاومت» است.

محور‌های موضوعی این مهرواره شامل مظلومیت کودکان غزه، مقاومت و پایداری (امام حسین (ع) و واقعه کربلا، جبهه مقاومت غزه، دفاع مقدس و الگو‌های دینی و ...) و آیین و سنت‌های دینی (آیین سوگواری، نذری، هیئت‌های عزاداری، نمادها، تعزیه، ...) می‌شود.

همچنین مهرواره «بچه‌های مقاومت» در بخش‌های فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (خوشنویسی، عکاسی) و ادبی (شعر، داستان کوتاه، نمایش‌نامه) برگزار می‌شود و گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند.

براساس تقویم زمانی اعلام شده برای این مهرواره، مهلت ارسال آثار نیمه اول آذرماه ۱۴۰۳، زمان داوری نیمه دوم آذر ۱۴۰۳ و اعلام نتایج و آیین پایانی دی ۱۴۰۳ خواهد بود.

دبیرخانه بخش فرهنگی جهت ارسال آثار قصه‌گویی در استان چهارمحال بختیاری، شهرکرد، میرآباد غربی، چهارراه ابوریحان، خیابان کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است و تلفن تماس دبیرخانه ۰۳۸۳۲۲۳۸۲۶۸ داخلی ۱۱۲ واحد کارشناسی فرهنگی (شهریاری) است.

مهرواره «بچه‌های مقاومت» برگزار می‌شود

علاقه‌مندان به این بخش می‌توانند آثار خود را از طریق نشانی https://chvb.kpf.ir/sb_arbaeen بارگذاری کنند.

همچنین دبیرخانه بخش ادبی جهت ارسال آثار ادبی در استان کرمان، کرمان، بلوار ۲۲ بهمن، بعد از چهارراه شعبانیه، سمت راست، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز آفرینش‌های ادبی (خانم شجاعی) با کد پستی ۷۶۱۶۸۵۸۱۸۹ و شماره تماس ۰۳۴۳۳۲۳۷۲۰۸ است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش شعر، داستان کوتاه و نمایش‌نامه می‌توانند آثار خود را از طریق نشانی https://kerman.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری کنند.

نشانی دبیرخانه بخش هنری جهت ارسال آثار هنری (خوش‌نویسی) نیز در استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان آزادی، چهارراه لاله خیابان لاله، بلوار فروردین، پشت کتابخانه مرکزی، دبیرخانه مهرواره «بچه‌های اربعین»، با کد پستی: ۵۱۷۸۷۸۵۶۹۵ و شماره تماس ۱-۳۴۴۳۳۲۵۰-۰۴۱ است.

شرکت‌کنندگان بخش عکاسی می‌توانند آثار خود را از طریق نشانی https://asharghi.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها