پیشنهاد مادر اسیر صهیونیستی به یحیی السنوار+ فیلم

مادر یکی از اسرای اسرائیلی نزد حماس، با کنایه به ناتوانی مقامات اسرائیلی در دستیابی به توافق تبادل اسرا، پیشنهاد جالبی در این خصوص به رئیس‌دفتر سیاسی حماس داد.
کد خبر: ۶۸۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ - 21August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،  مادر یکی از اسرای اسرائیلی نزد حماس که از کابینه بنیامین نتانیاهو برای بازگرداندن این اسرا، ناامید شده در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مستقیما پیشنهاد عجیبی به مقاومت فلسطین داد.

پیشنهاد مادر اسیر صهیونیستی به یحیی السنوار

وی تصریح کرد: «من با السنوار حرف می‌زنم. برایت پیشنهاد جدیدی درباره اسرا دارم که قواعد بازی را تغییر خواهد داد. در این مدت همواره، حرف‌های تکراری [از جانب اسرائیل]شنیدی، اما من به تو چیز جدیدی می‌گویم و رسانه‌ها هم به صورت گسترده آن را منتشر خواهند کرد. می‌توانی به عبری صحبت کنی، بنابراین نیازی هم به مترجم نداری».

این شهروند رژیم صهیونیستی با کنایه به مقامات اسرائیلی گفت که پیشنهاد می‌دهد رئیس دفتر سیاسی حماس ۱۰۹ اسیر باقی‌مانده را در یک نوبت آزاد کند و در مقابل ۵ اسیر جدید اسرائیلی تحویل بگیرد.

وی افزود: «اول؛ پسر آقای هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش که نمی‌داند چطور پیروز شود. دوم؛ پسر گالانت وزیر [جنگ]که می‌گوید نمی‌توانیم پیروز شویم. سوم؛ پسر خانم یفعات [تومر]، دادستان نظامی اسرائیل که فراموش کرده، کدام طرف است. چهارم؛ پسر رئیس شاباک. کسی که ساعت ۴ بامداد آن روز [۷ اکتبر]فهمید که قرار است حمله شود. با این حال اجازه داد فستیوال نووا طبق روال خود برگزار شود. در حالی که می‌توانست مانع کشتن و اسارت صد‌ها نفر شود. پنجم؛ پسر نیتسان الون [مسئول پرونده مذاکرات اسرا]. کسی که می‌داند چطور اسرا را در دور‌های مختلف مذاکره بازگرداند».

بیش از ده ماه از جنگ غزه می‌گذرد. در این مدت میانجی‌های قطری و مصری و ظاهرا آمریکا بار‌ها تلاش کردند تا توافق آتش‌بس و تبادل اسرا را محقق کنند؛ اما به دلیل لجاجت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اصرار وی بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق تبادل اسرا این امر محقق نشد. تاکنون شماری از اسرای اسرائیلی به دلیل تداوم بمباران‌های نوار غزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دست ارتش اشغالگر جانشان را از دست داده یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار