امام جمعه مریانج:

زائرسراهای شهر مریانج روزانه پذیرای ۳۵ هزار مسافر اربعین هستند

حجت‌الاسلام «مظاهری» گفت: زائرسرا‌های شهر مریانج به عنوان بزرگترین جایگاه در ارائه خدمات اربعین حسینی در استان همدان، روزانه پذیرای ۳۵ هزار زائر هستند.
کد خبر: ۶۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ - 22August 2024

زائرسراهای شهر مریانج روزانه پذیرای ۳۵ هزار مسافر اربعین استبه گزارش دفاع‌‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «یاسر مظاهری» امام جمعه مریانج در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زائرسرا‌های شهر مریانج به عنوان بزرگترین جایگاه در ارائه خدمات اربعین حسینی در استان همدان، روزانه پذیرای ۳۵ هزار زائر هستند، اظهار داشت: این زائرسرا‌ها از پنجم صفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا ۲۵ صفر نیز ادامه دارد.

وی افزود: مردم مریانج با خلوص نیت، در ۲ ماه محرم و صفر تنها به فکر خدمت به عزاداران و پذیرایی از زوار هستند.

امام جمعه مریانج ادامه داد: هم اکنون خادمان اربعین حسینی در مریانج علاوه بر حضور چهار موکب در شهر کربلا و همچنین، خیل عظیم زائران مریانجی در کربلا، چهار زائر سرای بزرگ نیز افتخار میزبانی از مسافران کربلا را دارند.

وی اضافه کرد: زائر سرای طریق الحسین (ع) با مشارکت شرکت گاز، در مرکز فنی و حرفه‌ای شهر مریانج، در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در هر وعده بالغ بر پنج هزار پرس غذا را بین زائران توزیع می‌کند.

مظاهری یادآور شد: در این موکب اسکان شبانه روزی، نماز جماعت، غرفه بازی و سرگرمی کودکان، آرایشگاه مردانه، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، خدمات فنی و موبایلی، تعمیر خودرو و پارکینگ اختصاصی نیز وجود دارد که زائران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زائر سرای حضرت ابوالفضل (ع) که شروع کننده این حرکت بزرگ بوده نیز در سه وعده غذایی و اسکان شبانه روزی با پخت روزانه ۱۰ هزار پرس غذ از دیگر زائرسرا‌های شهر مریانج است.

امام جمعه مریانج افزود: ۲ زائر سرای چهارده معصوم (ع) و اهل بیت (ع) نیز خدمات مشابه‌ای دارند که تنها در وعده غذایی شام و اسکان شبانه فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه حضور زائران اربعین حسینی (ع) هر ساله نسبت به سال گذشته در این شهر رشد چشمگیری دارد و کمتر زائری هست که از استان همدان تردد کرده باشد و میزبان مردم شهر مریانج نبوده و این یک افتخار بزرگ است که امام حسین (ع) آن را نصیب مردم بزرگ این شهر کرده است.

امام جمعه مریانج اضافه کرد: تمامی وعده‌های غدایی این زائرسرا‌ها غذای گرم و از نوع خورشتی بوده که توسط بانیان و خیرین تأمین می‌شود که این مهم نیز یک امر مهم است، زیرا اعتقاد ما این بوده که باید بهترین‌ها برای زائران اربعین استفاده شود.

وی ادامه داد: شروع به کار این زائرسرا‌های از پنجم تا روز ۲۵ ماه صفر است و که به مدت بیست روز، به صورت شبانه روزی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) هستند و لطف خداوند و عنایت امام حسین (ع) بوده که این شهر در راه اصلی زائران قرار گرفته تا مدال نوکری ارباب بر گردن مردمان این شهر باشد.

مظاهری خاطرنشان کرد: به خاطر این خلق حماسه بزرگ باید از این زائرسراها، تک تک مردم مریانج، خیرین و بانیان عزیز، کسانی که شبانه روز در زائرسرا‌ها در حال خدمت هستند و همچنین شهرداری مریانج، شرکت گاز استان همدان و اداره کل آموزش و پرورش قدردانی کنم که اینگونه با زحمات خود نام مریانج را در حرکت پذیرایی از زائران اباعبدالله (ع) طنین‌انداز کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار