عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

لزوم هم‌افزایی و هماهنگی وزارتخانه‌های اقتصادی دولت برای مهار تورم

پاپی‌زاده گفت: وزارتخانه‌های اقتصادی دولت برای مهار تورم و حل مشکلات اقتصادی مردم باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
کد خبر: ۶۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲ - 23August 2024

«عباس پاپی‌زاده» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم یکپارچگی تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: در علم اقتصاد مکاتب متعددی وجود دارد که در برهه‌های مختلف زمانی ظهور و بروز کرده‌اند و تحصیل کردگان اقتصادی ممکن است به هر کدام از این مکاتب گرایش داشته باشند.

آزادسازی قیمت‌ها به شیوه‌ گذشته سیاستی شکست خورده است

پاپی‌زاده با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت به لحاظ نظری و مکتبی باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، گفت: قاعدتا افرادی که سکان‌دار وزارتخانه‌های اقتصادی می‌شوند باید با یکدیگر بتوانند کنار بیایند تا با هم افزایی و هماهنگی کامل بر مشکلات کشور فائق آیند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از هر چیزی باید سیاست و برنامه دولت مشخص شود و مبتنی بر آن وزرا و معاونین رئیس جمهور کار‌ها و فعالیت‌های خود را تنظیم کنند. 

وی افزود: این ایراد در بین اعضای کابینه وجود دارد که برخی پیرو اقتصاد نولیبرالی و برخی دیگر به نهادگرا معتقد هستند، اما باید توجه داشته باشیم که سکان اصلی اقتصاد در دست وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی است. البته وزاتخانه‌های اقتصادی دیگری هم مانند وزارت نفت، وزرات کار، وزرات راه و شهرسازی و ... وجود دارد.

پاپی زاده با بیان اینکه نهادگراترین وزیر در تیم اقتصادی دولت آقای میدری است، گفت: امیدواریم وزیر کار بتواند همکاری و هماهنگی بهتری با اعضای تیم اقتصادی داشته باشد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست آزادسازی قیمت‌ها که توسط اقتصاددان‌های نزدیک به دولت مطرح می‌شود. گفت: ما قریب به ۵ دهه است که سیاست آزادسازی قیمت‌ها به ویژه آزادسازی قیمت ارز را اعمال می‌کنیم، اما روش‌های آن متفاوت بوده است، در دهه هفتاد مجلس قانونی تحت عنوان تثبیت قیمت‌ها را به تصویب رساند که در خصوص بنزین اعمال نشد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ آزادسازی قیمت‌ها با سازوکار هدفمندی یارانه‌ها انجام شد و ما اکنون تجربه پانزده ساله‌ای از سازوکار هدف‌مندی یارانه‌ها داریم که اگر دولت چهاردهم بخواهد آزادسازی قیمت‌ها را به سبک گذشته ادامه دهد، قطعا با ناکامی‌هایی که در این پانزده سال دولت‌ها گذشته مواجه شده‌اند، مواجه خواهد شد.

پاپی‌زاده گفت: دولت یا باید روش آزادسازی را تغییر دهد و یا اینکه تورم را کنترل کند تا با کم‌ترین تنش اجتماعی مواجه شویم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها