مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

اربعین حسینی؛ یعنی بیعت و همسنگری با امام آزادگان

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اگر اربعین حسینی برپا می‌شود یعنی اینکه ای امام آزادگان ما با شما هستیم و نه با یزیدیان. ما همسنگر شما و اصحاب و اولاد و خاندان شما هستیم اگرچه در این راه کشته بشویم و یا به اسارت برویم. امان‌نامه ظلم و کفر را دریافت نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۸۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰ - 25August 2024

اربعین حسینی؛ یعنی بیعت و همسنگری با امام آزادگانسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در این روز‌ها میلیون‌ها انسان ایثارگر و عاشق حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به یاد ان حضرت، اولاد و اصحاب پاکش در مسیر پیاده‌روی اربعین سر از پا نشناختند و با پای پیاده از نجف عازم کربلا شدند.

وی افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان در کربلا در پاسخ به دعوت به کنار آمدن با یزید شعار «هیهات منا الذله» را سر دادند. این شعار امروز هم در برابر یزیدیان زمان شعار انتخابی آزادیخواهان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: اگر اربعین حسینی برپا می‌شود یعنی اینکه‌ای امام آزادگان ما با شما هستیم و نه با یزیدیان. ما همسنگر شما و اصحاب و اولاد و خاندان شما هستیم اگرچه در این راه کشته بشویم و یا به اسارت برویم. امان‌نامه ظلم و کفر را دریافت نمی‌کنیم. ما از حق دفاع می‌کنیم. این منطق ادامه دارد و خدا را شکر منطق کارآمدی است و امروز دنیا این منطق را انتخاب کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اربعین روز بزرگ و تاثیرگذاری در زندگی مسلمانی ما و رهروی راه شهدا در نهادینه کردن این منطق است که مبنای آزادگی دارد.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان دارند که درس اربعین؛ زنده نگهداشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در برابر طوفان تبلیغات دشمن است. بر همین اساس با زنده نگه داشتن این حماسه دینی از طوفان‌های تحریف، انحراف، غفلت، نفاق و جنگ روانی مستکبرین عالم سبکبال عبور خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: اربعین حسینی به ما کمک می‌کند تا راه را گم نکنیم و در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: از حضرت زینب کبری (س) باید بیاموزیم که در جریان نهضت عاشورا هرآنچه را که دیدند زیبا بود. این نوع نگاه این معنا را به ما دیکته می‌کند که در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی که رضایت الهی را به همراه دارد چه بکشیم و چه کشته شویم، پیروز هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها