فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه:

با همت مسئولین مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار تبدیل خواهیم کرد

سردار «سپهری» گفت: مسیر خسروی ۶۰ کیلومتری باید دوبانده شود و ما این مطالبه را در جلسات بین دو استان دیالی و کرمانشاه حتماً مطرح و پیگیری می‌کنیم و با همت مسئولین مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار اربعین تبدیل خواهیم کرد. 
کد خبر: ۶۸۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ - 25August 2024

با همت مسئولین مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار تبدیل خواهیم کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،‌ سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران حاضر در مرز خسروی، با اشاره به برگزاری مطلوب مراسم اربعین، اظهار داشت: امسال سومین سالیست که مرز خسروی میزبان زوار اربعین است و خوشبختانه استقبال خوبی از این مرز صورت گرفت.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه به امکانات خوب مرز خسروی اشاره کرد و افزود: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها و امکانات امسال شاهد استقبال خوب زوار از این مرز بودیم.

وی تاکید کرد: نیروهای مرزبانی هم در کنار سایر دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پای کار بودند و اگر مشکل لحظه‌ای یا آنی احساس می‌شد بلافاصله آن را پیگیر و رفع می‌کردیم.

سردار سپهری افزود: در اربعین امسال تردد از مرز خسروی به سهولت صورت گرفت و این تسهیل تردد نشان از همکاری خوب دو پایانه خسروی و منذریه است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: مجموعه این اقدامات موجب شد که ما ۲۰ درصد افزایش ورودی به خاک ایران از مرز خسروی را در اربعین امسال شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به امنیت مطلوب مرز خسروی گفت: خوشبختانه امروز با تلاش نیروهای مرزبانی و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی شاهد امنیت بسیار مطلوبی در این مرز هستیم.

سپهری به برخی مشکلات مرز خسروی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته مواکبی برای پذیرای زوار در پایانه منذریه نداشتیم، اما امسال با همکاری مسئولین شهر خانقین، ۳۲ موکب مردمی در این مرز برای پذیرای زوار برپا شده است.

وی افزود: به پاس قدردانی از تلاش‌های مردم منذریه و مسئولین آن با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران مراسم تجلیل از این عزیزان در محل این مرز برگزار شد.

سردار سپهری در ادامه با بیان اینکه مرز خسروی باید به مرز اول تردد زوار در کشور تبدیل شود، گفت: این مرز قدیمی‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به عتبات عالیات است و در حالی که مرزهای مهران شلمچه و چذابه تنها به نجف و کربلا نزدیک هستند، این مرز به هر چهار شهر کربلا، نجف، سامرا و کاظمین فاصله نزدیکی دارد و زوار می‌توانند از این مرز به راحتی به هر شهری مذهبی که دلشان می‌خواهد سفر کنند.

وی گفت: در همین راستا مطالباتی باید از سوی رسانه‌ها شکل گیرد که یکی از مهم‌ترین آن تقویت زیرساخت‌های مرزی  و تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی بین خانقین و مقدادیه عراق است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه افزود: این مسیر ۶۰ کیلومتری باید دوبانده شود و ما این مطالبه را در جلسات بین دو استان دیالی و کرمانشاه حتماً مطرح و پیگیری می‌کنیم و با همت مسئولین مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار اربعین تبدیل خواهیم کرد. 

سردار سپهری بیان کرد: همچنین برای تقویت مرز خسروی باید تردد کاروان‌های زیادی در طول سال از این مرز ادامه یابد که قول مساعد این موضوع را از وزیر کشور گرفتیم و امیدواریم اصحاب رسانه و مسئولین استان این وعده را تا زمان تحقق پیگیری کنند.

وی جانمایی ثابت مواکب در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی را مطالبه مهم دیگر عنوان کرد و افزود: مواکب ما باید سازه ثابت داشته و زیرساخت‌های آب، برق و آشپزخانه برای آنها مهیا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار