خانه عکاسان ایران برگزار می‌کند؛

نمایشگاه عکس «سروستان؛ روایت‌هایی نمادین از سوگواری شهید کربلا در سرزمین پارسیان»

نمایشگاه عکس «سروستان؛ عکس‌های عرفان کوچاری از روایت‌هایی نمادین از سوگواری شهید کربلا در سرزمین پارسیان» در گالری «خانه» افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ - 26August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «سروستان» روایتی از آیین‌های سنتی عزاداری در ماه محرم در نقاط مختلف ایران است که توسط عرفان کوچاری در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ عکاسی شده‌اند. 

این نمایشگاه که عکس‌های آن در استان‌های مختلفی همچون یزد، اصفهان، مازندران، البرز، سمنان و... گرفته شده، شامل ۴۳ قطعه در اندازه‌های ۵۰ در ۷۵، ۱۰۰ در ۶۶، ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر و ۳ در ۴.۵ متر چاپ شده‌ و از چهار‌شنبه ۷ شهریور‌ماه ۱۴۰۳ به روی دیوار گالری «خانه» خواهد رفت.

عرفان کوچاری متولد سال ۱۳۶۹ در قزوین، علاوه بر حضور در خبرگزاری تسنیم از سال ۹۲ به عنوان عکاس، انتشار ده‌ها عکس در رسانه‌های بین‌المللی از جمله آسوشیتد پرس، آژانس فرانسه، رویترز، گاردین و ... را در کارنامه دارد.

نمایشگاه عکس «سروستان؛ روایت‌هایی نمادین از سوگواری شهید کربلا در سرزمین پارسیان»

پوشش مهم‌ترین اتفاقات دهه اخیر ایران از جمله مسابقات آسیایی چین در شهر هانگژوچین، مسابقات جام جهانی قطر، سفر رئیس جمهور فقید ایران به روسیه، پوشش تصویری مهم‌ترین اتفاقات دهه اخیر ایران از جمله چندین سیل خوزستان و سیستان، زلزله کرمانشاه، رزمایش‌های نظامی دریایی و موشکی و پنج دوره انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق کوچاری است.

او تاکنون موفق به کسب بیش از ۵۰ جایزه داخلی و بین المللی از جمله سه دوره کسب جایزه یونیسف آلمان و ایران، کسب مقام دوم در مسابقه عکس بین‌المللی آیکی اسپانیا - ۲۰۱۸ شده و داوری چندین جشنواره ملی عکس را نیز پشت سر گذاشته است.

«سروستان» از پنجشنبه ۸ شهریور تا ۵ مهر در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، جنب فروشگاه سوره مهر، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار