فرمانده مرزبانی فراجا:

«مرز خسروی» در آینده از اصلی‌ترین مرزهای کشور خواهد شد

سردار گودرزی گفت: مرز خسروی در آینده یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرزهای کشور خواهد شد و میزان ترددها از این مرز نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ - 26August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا در حاشیه افتتاح درمانگاه شهید «بهیار مهدی خانان» در هنگ مرزی شهرستان قصرشیرین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اربعین سال جاری هماهنگی بسیار خوب و لحظه‌ای با مرزبانی عراق و نیز وزیر کشور عراق برقرار بود.

مرز خسروی در آینده یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مرزهای کشور خواهد شد

سردار گودرزی افزود: هنگ‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر با طرف عراقی نشست‌هایی جهت تبادل اطلاعات و اخبار مباحث امنیتی و پایشی در مرزها انجام می‌دادند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به‌کارگیری سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته، ریزپرنده‌ها و فناوری نوین و به‌روز برای امنیت مرزها، ادامه داد: خروجی این نشست‌های مهم و اشتراک گذاری اطلاعات ۲ طرف، افزایش امنیت در مرزهای ما بود.

وی با تاکید بر وضعیت مطلوب مرز خسروی، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و به حداقل رسیدن زمان ایستایی در این مرز موجب شده که از اول ماه صفر تا شبانه‌روز گذشته بیش از ۴۵۰ هزار نفر از طریق مرز خسروی عبور و ۳۵۰ هزار نفر وارد خاک ایران شوند.

وی بیان کرد: از بعد از ظهر روز گذشته بر شدت ورود زائران به کشور افزوده شده که پیش‌بینی می‌شود زائرانی که از مرزهای دیگر به کربلای معلی تشرف پیدا کرده‌اند در هنگام به دلایلی از جمله ارزان‌تر بودن نسبت به دیگر مرزها، کمترین فاصله، امکانات و زیرساخت‌های خوب، دسترسی راحت به سیستم حمل و نقل، و پذیرایی خوب موکب‌های مردمی و… بازگشت از مرز خسروی را انتخاب کنند.

سردار گودرزی به رضایتمندی زائران برای تردد از مرز خسروی اشاره کرد و افزود: طبق ارزیابی طرف عراقی که به ما نیز منتقل شد مرز خسروی نسبت به سایر مرزها بهتر بود.

وی با بیان اینکه خسروی امن‌ترین مرز کشور است، تاکید کرد: مرز خسروی در آینده یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مرزهای کشور خواهد شد و میزان ترددها نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا به موضوع مرزنشینان هم اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است که در این راستا امنیت و تجارت آنها در مرزها تأمین می‌شود.

سردار گودرزی تصریح کرد: سه و نیم میلیون نفر از مرزنشینان کشور تحت نظارت مستقیم مرزبانی قرار دارند.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار