معرفی کتاب؛

«حماسه هلال»

کتاب «حماسه هلال» با موضوع «نقش جمعیت هلال احمر استان یزد در دوران دفاع مقدس به روایت اسناد» به قلم «طوبی زارع» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان یزد به چاپ رسیده است. 
کد خبر: ۶۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 27August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «حماسه هلال» با موضوع «نقش جمعیت هلال احمر استان یزد در دوران دفاع مقدس به روایت اسناد» به قلم «طوبی زارع» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان یزد به چاپ رسیده است. 

برشی از کتاب حماسه هلال: 

«جمعیت هلال احمر استان یزد به عنوان یکی از نهاد‌های دولتی تلاش کرد تا با تربیت و اعزام امدادگران به جبهه، سهمی از بار صیانت از ارز شهای دفاع مقدس را بر دوش بگیرد. با همین آرمان مقدس بود که نوجوانان و جوانانی در نقش امدادگر از سوی این نهاد با شوقی از جنس نوع‌دوستی و ایثار به جبهه‌ها شتافتند و چونان پروانه‌های عاشق، گرد وجود رزمندگان زخمی و مجروح گشتند. اینان مرهمی بر زخم و مجروحیت رزمندگان بودند تا بتوانند به ایستادگی خود در مقابل دشمن ادامه دهند.

اسناد ارائه شده در این کتاب، دلالت روشن بر تنوع فعالیت‌های این نهاد در اعزام نیرو‌های امدادگر، تلاش بر ایجاد ارتباط میان اسرا و خانواده‌هایشان، تلاش بر حمایت از خانواده‌های جانبازان و رزمندگان، ترغیب نیرو‌های مردمی برای حمایت از رزمندگان، آزادگان و... دارد. خلاقیت‌های مضبوط در اسناد در حالی صورت گرفته که در آن دوران پرچالش و بحرانی، امکانات حداقلی در اختیار این سازمان بوده است.

سال‌هاست که از دوران شکوهمند دفاع مقدس می‌گذرد؛ سال‌هایی که آتش و دود و بوی باروت را فرو نشانده و اکنون زمان آن رسیده است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هزاره فردگرایی‌های بشر نسیان زده چکیده‌ای از اسناد خدمات جمعیت هلال احمر استان یزد، آن بزرگ‌مردان دوران را که عزت، شرف، جوانمردی شهامت و شجاعت و غیرت مردان ما در آن رقم خورده است مرور کنیم تا با ژرف نگری و بصیرت به واکاوی آن دل بسپاریم...» 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار