مدیر هنری انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جذب مخاطب با طرح کتاب/ تمرکز خط مقدم روی «تصویرسازی» و «گرافیک» است

قادری گفت: علاوه تولید محتوای خوب، تمرکز انتشارات خط مقدم روی تصویرسازی و گرافیک متناسب با آثار و ذائقه مخاطب است.
کد خبر: ۶۸۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ - 28August 2024

سیدهادی قادری مدیر هنری انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه این انتشارات حدود ۱۵ کتاب جدید را در سال جاری روانه بازار نشر کرده است، اظهار داشت: «تیپ ۸۳» تنها کتاب انتشارات خط مقدم است که چند سال پیش توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد عنایت قرار گرفت و تقریظی برآن نوشته شده بود که موجب استقبال از این کتاب شده است. 

جذب مخاطب با طرح کتاب/ ایده خط مقدم تصویرسازی و گرافیک کتاب است

مدیر هنری انتشارات خط مقدم در تشریح توضیحاتی از این کتاب گفت: تیپ ۸۳، دومین مجموعه از خاطرات روحانیون رزمنده است که از طرف واحد ثبت خاطرات تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) (روحانیون رزمی- تبلیغی) در سال ۱۳۷۰ تهیه، جمع‌بندی و تدوین شده است. تمام مطالب کتاب تیپ ۸۳، براساس گفته راویان نگاشته شده است. سیدمحمدعلی دیباچی آن را تقریر کرده و در ۱۲ قسمت خواندنی کرده است.

وی گفت: حضرت‌آقا در تقریظی که در این کتاب دارند، می‌فرمایند «روحانی در این کتاب درس دین و معرفت را در خطرناک‌ترین جا‌ها می‌دهد و در آزمایش‌های دشوار زندگی با مردم شریک می‌گردد. این طلبه‌های جوان و خوش روحیه‌اند که اگر مدارج تحصیل را طی کنند رهبران برجسته باب انقلاب و جمهوری اسلامی خواهند شد و روحانیون پرچمدار دین زندگی‌ساز. حوزه‌ی علمیه بی‌شک از پرورش چنین طلاّب و روحانیونی به خود می‌بالد و احساس رضایت از انجام وظیفه‌ی تاریخی خود که همواره بحمدالله بدان موفق بوده است می‌کند. تصادف جالبی بود که توفیق مطالعه این کتاب در ایام ۱۵ شعبان و مابعد آن که به‌زیارت قم رفته بودم، دست داد.»

قادری در ادامه به دیگر فعالیت‌های انتشارات پرداخت و با بیان اینکه دفتر کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم با عنوان «قمقمه» و «دفتر رمان» در این انتشارات به تازگی تاسیس شده است، گفت: به تازگی سه رمان ما در دفتر رمان رونمایی شد و جلسات خوبی در خصوص چالش‌های تولید روایت داستانی از جبهه مقاومت و نشست‌هایی درخصوص کتب شهید سلیمانی داشته‌ایم که در بُعد محتوایی تولیدات را مورد تاکید دارد. 

جذب مخاطب با طرح کتاب/ ایده خط مقدم تصویرسازی و گرافیک کتاب است

مدیر هنری انتشارات خط مقدم درخصوص فعالیت‌های ویژه این انتشارات برای معرفی آثار گفت: اتفاق ویژه انتشارات خط مقدم در تولید و طرح جلد کتاب‌هاست که رقم می‌خورد. ما در حوزه گرافیک و تصویر طرح‌جلد‌هایی را برای کتاب‌ها به‌صورت فیزیکی و واقعی بیرون اجرا می‌کنیم و تصویربرداری صورت می‌گیرد، سپس در صورت رضایت از طرح اجرای نهایی می‌شود. ما برای طرح جلدهایمان بازخورد‌های خیلی خوبی از مخاطب دریافت می‌کنیم. 

وی با تاکید براینکه خط مقدم یک نشر جوان در جمع ناشران ادبیات پایداری است، تصریح کرد: ما با سیاست‌هایی که برای حضور در نمایشگاه کتاب داریم سعی داریم حضوری متفاوت با غرفه‌سازی داریم؛ بسیاری از مخاطبان به ما می‌گویند با اینکه مخاطب ادبیات دفاع مقدس و مقاومت هستیم، تازه با خط مقدم آشنا شده‌ایم. ارتباط و صمیمیت با مخاطب در نمایشگاه کتاب تهران برای ما رقم می‌خورد ضمن اینکه سعی داریم در نمایشگاه‌ها یک هویت بصری و تصویری از خودمان به‌جا بگذاریم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها