نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ساماندهی فضای مجازی نیازی به مصوبه مجلس ندارد

رحماندوست گفت: ما در فضای مجازی نیازی به قانون جدید برای مقابله با تهدیدات نداریم و دولت و وزارت ارتباطات به تنهایی می‌توانند در این زمینه ورود و اعمال حاکمیت کنند.
کد خبر: ۶۸۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 31August 2024

«مجتبی رحماندوست» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت دولت مبنی بر لزوم حکمرانی قانونمند بر فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند دیگر فضای حقیقی تلقی می‌شود. پر واضح است چنین حوزه مهمی که می‌تواند مخاطرات و در عین حال فرصت‌های بسیار زیادی داشته باشد، باید در داخل کشور مدیریت شود.

ساماندهی فضای مجازی نیازی به مصوبه مجلس ندارد

وی با اشاره به دستگیری «پاول دورف» مالک شبکه اجتماعی تلگرام در پاریس افزود: اما برداشت من این است که ما در فضای مجازی نیازی به قانون جدید برای مقابله با تهدیدات نداریم و دولت و وزارت ارتباطات به تنهایی می‌توانند در این زمینه ورود و اعمال حاکمیت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی که هم اکنون دشمن به ما شبیخون زده است، نیازی به معطل ماندن برای تصویب قوانینی در مجلس نیست، بلکه دولت و وزارت ارتباطات باید بلافاصله به موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم وزیر جوان ارتباطات توان و ظرفیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی را به نحوی گسترش دهد که مردم اقتصاد دیجیتال را در آن بستر‌ها دنبال کنند. تا جایی که اطلاع دارم برخی از پیام‌رسان‌های ما در خارج از کشور نیز کاربر‌های خوبی پیدا کرده‌اند و در آن کشور به خوبی نیاز مردم را مرتفع می‌کنند.

وی افزود: بنابراین، پیام‌رسان‌های داخلی باید اولویت اصلی ما برای فعالیت‌های اقتصادی در بستر دیجیتال و مجازی باشد. اگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارج به قوانین کشور ما احترام گذاشتند، فضای فعالیت در ایران را خواهند داشت و ما منعی برای حضورشان نداریم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها