رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم:

ادامه میزبانی از زائران خارجی اربعین/ قم نیازمند حمایت ملی در موضوع «اربعین» است

«نیازمند» با تأکید بر لزوم حمایت ملی از شهر قم برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: میزبانی شهر قم از زائران خارجی اربعین همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۶۸۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 28August 2024

میزبانی شهر قم از زائران خارجی اربعین همچنان ادامه داردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «نرجس نیازمند» رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه مردمی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده زائران عتبات عالیات در شهر قم، اظهار داشت: در ایام اربعین قم میزبان صد‌ها هزار زائر است که این زائران از روز‌های قبل از اربعین و روز‌های بعد از اربعین به قم سفر می‌کنند.

وی میزبانی شهر قم از زائران داخلی و خارجی را قابل تحسین خواند و افزود: شهر قم با منابع محدود استانی میزبانی در سطح ملی و بین‌المللی از زائران اربعین انجام داده و بیش از یک ماه اسکان، غذا و خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، تصریح کرد: در حال حاضر همکاری بسیار مطلوبی بین مدیریت شهری و قرارگاه مردمی اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران شکل‌گرفته، اما باید برای حمایت از شهر قم منابع ملی ویژه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: شهر قم در سال مناسبت‌های بسیار زیادی مانند نیمه شعبان، اربعین، تاسوعا و عاشورا برگزار می‌کند که زائران زیادی از سراسر دنیا در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند که تأمین این هزینه سنگین به‌تن‌هایی از مدیریت شهری و استانی امکان نداشته و باعث می‌شود بسیاری از خدماتی که باید شهروندان دریافت کنند کم شود.

نیازمند یادآور شد: خدمت‌رسانی به زائران در شهر قم تا زمان اربعین پایان نمی‌پذیرد و بعد از روز اربعین همچنان قم میزبان زائران بسیار زیادی از داخل و خارج کشور است این در حالی است که حتی کشور عراق نیز بعدازظهر اربعین دیگر به این شکل گسترده پذیرای رایگان زائران نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد قدردان کلیه خادمین قرارگاه مردمی اربعین و مدیریت شهری قم به‌واسطه زحمات و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی باشیم و برای کمک به شهر قم نمایندگان محترم مردم قم در مجلس و سایر نهاد‌های قانون‌گذار تدبیری برای این امر بیندیشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار