سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع):

تعداد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد برای خدمت‌دهی به زائران ایجاد شده است

رضایی گفت: با توجه به ایجاد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران، برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده به حدود ۶۰ ایستگاه دیگر در محدوده ۹۷۰ کیلومتر مسیر نیاز است. از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ - 29August 2024

تعداد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد برای خدمت‌دهی به زائران ایجاد شده استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حسین رضایی» سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) تاکنون برای شرکت در آیین های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند، در سخنانی اظهار داشت: هم اینک ۳۳ هزار زائر پیاده امام رضا (ع) نیز در جاده‌های منتهی به مشهد الرضا در حرکت هستند. با توجه به ایجاد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران، برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده به حدود ۶۰ ایستگاه دیگر در محدوده ۹۷۰ کیلومتر مسیر نیاز است. از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

وی افزود: امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و ۸۶۵ چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به ۵۶۶ باب افزایش یافته است. همه هزینه‌های عمرانی و خدماتی در ایستگاه‌های صلواتی توسط خیران تأمین می‌شود و بخش پشتیبانی جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در ادامه گفت: در محور فاروج به سمت مشهد؛ ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر، در محور سرخس به سمت مشهد؛ ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب هزار و ۲۰۰ نفر، در مسیر رباط و سبزوار به سمت مشهد؛ ۹۶ ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲ هزار نفر با امکانات رفاهی آماده شده و مابقی ایستگاه‌ها در دیگر محورها متمرکز است.

وی همچنین ادامه داد: تمهیدات لازم برای تأمین ۲ میلیون قرص نان برای زائران در محورهای ورودی به مشهد با نصب دستگاه‌های پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی انجام و آب شرب و غیر شرب ایستگاه‌های صلواتی نیز تأمین شده است.

رضایی در تکمیل صحبت خود افزود: انتظار می‌رود ادارات اوقاف و مجموعه آستان قدس رضوی و دیگر مراکز خیریه که نذر آب دارند، آن را به زائران پیاده اختصاص دهند.

وی یادآور شد: اقدامات تأمین هشت هزار و ۳۰۰ کپسول گاز و تأمین نفت و گازوئیل درخواستی ایستگاه‌ها در حال پیگیری است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در پایان صحبت خود اظهار امیدواری کرد که با ورود دستگاه‌های آب‌سردکن و یخ‌ساز بتوان یخ مورد نیاز ایستگاه‌های پرتردد صلواتی را تأمین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار