نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

قانونمند کردن فضای مجازی باید زمینه استفاده حداکثری از آن را فراهم آورد

ظهره‌وند گفت: فرایند قانونمند کردن فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که جلوی مضرات آن را بگیرد و در عین حال بتوان از جنبه‌های مثبت آن حداکثر استفاده را کرد.
کد خبر: ۶۸۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۲ - 02September 2024

«ابوالفضل ظهره‌وند» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیات دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند فضای مجازی، اظهار داشت: مسئله فضای مجازی مدت‌ها است که دغدغه اکثر نمایندگان در مجلس است و کمیسیون مربوطه مدتی است بر این موضوع متمرکز است و در حال تنظیم کردن برنامه‌های خاصی برای آن هستند.

قانومند کردن فضای مجازی در عین جلوگیری از مضرات باید زمینه استفاده حداکثری از آن را فراهم آورد

ظهره‌وند با اشاره به ارائه برنامه‌های وزیر ارتباطات در مجلس اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسات کمیسیون‌ها مطرح شد، موضوع قانونمند کردن فضای مجازی بود. البته قابل ذکر است که این موضوع یک فرایند زمان‌بر است و باید قانونمند کردن فضای مجازی به گونه‌ای باشد که موجب محدودیت نشود.

نماینده  مردم تهران در مجلس ادامه داد: فرایند قانونمند کردن فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که جلوی مضرات آن را بگیرد و در عین حال بتوان از جنبه‌های مثبت آن حداکثر استفاده را کرد. این موضوع نیازمند رایزنی دقیق وزارت ارتباطات و مجلس شورای اسلامی است که باید  وزارتخانه متولی این امر لایحه آن را به مجلس بدهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ارتباطات همچنین در رابطه با موضوع سرعت اینترنت و فیلترشکن‌ها برنامه‌هایی را ارائه کردند تا با رفع مشکلات از شبکه‌ها و گروه‌هایی که در این زمینه سودجویی می‌کنند جلوگیری شود.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها