دلنوشته/ علی‌اصغر زینلی

«آزادگی» محصول ماندگار اربعین برای همیشه تاریخ

اسارت در نگاه دنیای مادی ابزاری برای حقارت و عاملی برای شکست شناخته می‌شود اما در قاموس عاشورائیان اسارت دروازه ورود به دنیای «آزادگی» است زیرا معیارهای این دنیا را امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها برای پیروانشان ترسیم کردند.
کد خبر: ۶۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ - 31August 2024

«آزادگی» محصول ماندگار اربعین برای همیشه تاریخگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- «علی‌اصغر زینلی» فعال رسانه‌ای؛ اربعین را اگر با نگاه اعتقادی بنگریم آموزه‌های بسیاری در خود نهفته دارد.

اربعین ادامه همان مسیری است که از عاشورا شروع شد و با اربعین ادامه پیدا کرد.

اگر عاشورا صحنه‌های تلخ و مصیبت بار شهادت و اسارت آل‌الله بود، اما اربعین آغاز راهی بود که هنوز هم پس از گذشت قرن‌ها شاهد رویش جوانه‌های «پیروزی خون بر شمشیر» هستیم.

دفاع مقدس ملت ایران در طول ۸ سال مقاومت در مقابل دنیای کفر و استعمار و استکبار الهام‌گرفته از نهضت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود، و این واقعه بزرگ تاریخ معاصر، شهادت‌ها، اسارت‌ها و جانبازی‌های فراوانی را به‌همراه داشت.

در حالیکه اسارت در نگاه دنیای مادی ابزاری برای حقارت و عاملی برای شکست شناخته می‌شود، اما در قاموس عاشورائیان اسارت دروازه ورود به دنیای «آزادگی» است، زیرا معیار‌های این دنیا را امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها برای پیروانشان ترسیم کردند.

آزادگان عرصه نیمه پنهان دفاع مقدس بیش از همه اربعین را شناخته و باور دارند، چون هم شهادت‌های عزیزانشان را در دیار غربت نظاره‌گر بودند و هم صدمات و جانبازی‌های دوستانشان را شاهد بودند و هم بار سنگین اسارت در چنگال دشمن را تجربه کردند، دشمنانی که بازماندگان همان نسل بجامانده از امویان بودند.

اربعین امسال را درحالی پشت سرگذاشتیم که همزمان بود با سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی و این همزمانی غرور و افتخار آن را برای آزادگان و آزادیخواهان عالم در دل‌ها مضاعف کرد.

اربعین فقط یک روز نیست بلکه فرصتی برای تجدید عهد و پیمانی است که ان‌شاءالله تا ظهور صاحب عصر و زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها