مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران بود

«سلامی» با بیان اینکه دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران بود، گفت: برنامه‌های دفاع مقدس یک پشتوانه عظیم فرهنگی برای زنده نگه داشتن ارزش‌هاست و موجب ماندگاری انقلاب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ - 31August 2024

دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌رس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه کارگروه ایثارگران ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: در سالروز عملیات کربلای ۲ هستیم که در منطقه حاج عمران اجرا شد و ۱۵ جوان رشید استان مازندران در این عملیات به شهادت رسیدند و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه این ایام، ایام الله است، افزود: دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران بود و ملت ایران در این امتحان پیروز و سربلند بیرون آمدند.

این مسئول با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای مازندران ادامه داد: برای زنده نگه داشتن این ارزش‌ها باید نقش و سهم داشته باشیم.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: بزرگداشت چنین ایامی همانند بزرگداشت هفته دفاع مقدس هم مکتب ایثار و فداکاری را در کشور ترویج می‌کند و هم فرهنگ جهاد شهادت را زنده نگه می‌دارد و هم مسیر مجاهدت در راه خدا را زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: برنامه‌های دفاع مقدس یک پشتوانه عظیم فرهنگی برای زنده نگه داشتن ارزش‌هاست و موجب ماندگاری انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام مجاهدان فی سبیل الله هستند، بیان کرد: رزمندگان اسلام نباید به فراموشی سپرده شوند و باید تکریم، تجلیل و گرامی‌ داشته شوند و خاطرات آنها به عنوان میراث گرانبهای تاریخ دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود که گنجینه تاریخی است.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: ایام هفته دفاع مقدس فرصتی است تا از همه کسانی که در این واقعه بزرگ و بی‌نظیر تاریخی نقش و سهم داشتند تجلیل و تکریم کنیم. همچنین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در قالب رزمایش بزرگ تجلیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس با محوریت زنان از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: برنامه ریزی شده که همزمان در سطح شهرستان‌ها، روستاها، نیروهای مسلح و دستگاه‌ها به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

این مسئول یکی از راه‌های گسترش فرهنگ دفاع مقدس را برگزاری محافل روایتگری و خاطره گویی عنوان کرد و اذعان داشت: برای تقویت روحیه مجاهدت در بین دانش آموزان، داتنشجویان و جوانان، این برنامه در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد برنامه ریزی شده ایست.

وی با تأکید بر انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل‌های آینده و جوانان بیان کرد: دو واحد درس معارف دفاع مقدس و مقاومت که از مهر ماه به صورت اجباری در کلیه دانشگاه‌ها تدریس خواهد شد یکی از راه‌های انتقال معارف به جوانان امروز است.

این مسئول با تأکید بر گسترش حضور پیشکسوتان، جانبازان و ایثارگران در موزه دفاع مقدس مازندران، عنوان کرد: موزه دفاع مقدس مازندران سنگر آنهاست و باید ارتباطات و انسجام با این عزیزان با این برنامه‌ها حفظ شود؛ و دورهمی خانوادگی جامعه ایثارگری به موزه دفاع مقدس انتقال پیدا کند.

سرهنگ سلامی با اشاره به برگزاری هشت جشنواره دفاع مقدس در استان مازندران از هدفگذاری برای ثبت ۱۰ هزار خاطره توسط دانش آموزان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس استان خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها