در آستانه ایام رحلت پیامبر (ص)؛

نجف آماده میزبانی از ۸ میلیون زائر شد+ فیلم

در آستانه ایام رحلت پیامبر (ص) که بسیاری از زوار نبوی (ص) و علوی (ع) با پای پیاده از کربلا به‌سمت نجف حرکت می‌کنند، عتبه مقدس علوی (ع) آمادگی خود را برای استقبال از هشت میلیون زائر اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ - 31August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «سه روز پیاده از نجف تا کربلا رفتیم حالا با پای تاول زده به سوی نجف می‌رویم.» این را یک زائر اربعین می‌گوید. عراقی‌ها موکب‌های پذیرایی از زائران را هفته قبل جمع کرده بودند، اما مواکب مجدد در آستانه سالروز رحلت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در مسیر‌های مختلف به‌سمت نجف به زائران خدمت می‌کنند.

«حسین مهند» خادم حرم علوی (ع) در این مورد گفت: «آماده میزبانی از حدود هشت میلیون زائر هستیم.» این در حالی است که نجف اشرف سال گذشته در روز‌های پایانی ماه صفر پذیرای ۶.۵ میلیون زائر بود.

نجف آماده میزبانی از ۸ میلیون زائر شد+ فیلم

«عبدالحسین الیاسری» رئیس اداره موکب‌ها و هیأت‌ها‌ی عراق در این باره اظهار داشت: «تاکنون در نجف پنج هزار موکب برای پذیرایی از زائران فعال شده‌اند.»

گفتنی است؛ در ایام منتهی به سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) بسیاری از زوار نبوی (ص) و علوی (ع) با گام‌های پیاده از کربلا به‌سمت نجف راه می‌افتند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها