مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی؛

استقرار ۲۵۰ موکب توسط جهادگران در مسیر زائران پیاده رضوی/ ۵۱ گروه پزشکی جهادی در موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند

سرهنگ روحانی گفت: ۲۵۰ ایستگاه خدمت رسانی توسط جهادگران در سطح خراسان رضوی مستقر شده است.
کد خبر: ۶۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ - 01September 2024

استقرار ۲۵۰ موکب توسط جهادگران در مسیر زائران پیاده رضوی/ ۵۱ گروه پزشکی جهادی در موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «محمد روحانی» مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دبیرخانه ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده حضرت علی‌ابن موسی الرضا (ع) در مشهد تشکیل شد.

وی افزود: دبیرخانه ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائرین پیاده آخر صفر در مشهد با هدف پشتیبانی و اسکان، خدمات به گروه‌های جهادی سراسر استان شروع به فعالیت کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی هماهنگ‌کننده اسکان و ارائه خدمات به گروه‌های جهادی سراسر کشور است، ادامه داد: ۲۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی توسط جهادگران در سطح استان مستقر شده و چهار هزار نفر جهادگر در موکب‌ها به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند؛ که برای ۱۱۷ هزار نفر طی روزهای گذشته توسط موکب‌ها اسکان شبانه انجام شده است و حدود ۵۰۰ هزار وعده غذایی توسط جهادگران در بین زائرین توزیع شده است.

سرهنگ روحانی تصریح کرد: شهرستان‌هایی که در مسیر پیاده‌روی زائران رضوی قرار ندارند، نیز پشتیبانی شده و کمک‌های مردمی و کشاورزان در قالب میوه به موکب‌ها منتقل و در بین زائرین پیاده توزیع می‌شود.

حضور موکب‌های استان‌های کشور در خدمت رسانی به زائرین پیاده در مشهد

وی ابراز داشت: استان‌های مختلف کشور نیز درخواست برپایی موکب داشتند از جمله اصفهان، تهران، گلستان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی که موکب‌هایی در مسیر منتهی به مشهد و داخل شهر برپا کردند و خدمات خود را با پخت غذای محلی شهر خود و توزیع در بین زائرین پیاده ارائه می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد:۵۰ موکب نیز از که در شهرهای کربلا و نجف به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کردند مستقیماً وارد مسیرهای منتهی به مشهد و داخل شهر شدند و همان خدمات را برای زائرین پیاده دهه آخر صفر ارائه می‌کنند.
سرهنگ روحانی ابراز داشت: طی روزهای منتهی به پایان ماه صفر اقدامات عملیاتی در حوزه راه‌سازی توسط ماشین آلات بنیاد تعاون بسیج، بسیج مهندسین و لشکر پنج نصر جهت برقراری موکب‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع مواد غذایی، انرژی، برق، آب، گاز و پشتیبانی‌های مردمی به موکب‌ها توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته، همچنین طلاب جهادی نیز در موکب‌ها مستقر هستند تا در راستای امور فرهنگی و احکام به زائرین خدمت‌رسانی کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی بیان داشت: ۵۱ گروه پزشکی در موکب‌ها مستقر هستند تا به ارائه خدمت به زائرین پیاده بپردازند، همچنین اقشار مختلف بسیج در قالب تعمیرات خودرویی، آرایشگری، بسیج کشاورزی پای کار آمدند تا بتوانند بهترین خدمت‌رسانی را به زائرین پیاده حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار