مدیر امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار خراسان شمالی خبر داد؛

تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس استان خراسان شمالی

رعنایی گفت: بانوان پیشکسوت دفاع مقدس استان خراسان شمالی در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 01September 2024

تجلیل از بانوان فعالان و پیشکسوت دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، نشست هماهنگی و راهبردی بانوان با موضوع تجلیل از بانوان پیشکسوت و فعالان عرصه دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در موزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان شمالی برگزار شد.

در این نشست سرهنگ «محمد رعنایی» مدیر امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبنی بر تجلیل از یک میلیون بانوی پیشکسوت دفاع مقدس، اظهار داشت: زن در آموزه‌های دینی و نظام جمهوری اسلامی برخلاف غرب، از جایگاه والایی برخوردار است. بانوان در دوران دفاع مقدس در کنار مردان در دفاع از کیان و حفظ انقلاب اسلامی مجاهدت کرده‌اند.

وی ضمن تأکید بر دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مبنی بر ترکیب ۵۰ درصدی بانوان مدعو در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس، گفت: برابر تدابیر و ابلاغات مقرر است ترکیب جنسیتی و سنی مدعوین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس بصورت ۵۰ درصدی برادران و خواهران پیشکسوت و ۵۰ درصد جوانان و فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس باشند.

در این نشست خواهر «فاطمه قربانی» مدیر امور بانوان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه بانوان در جمهوری اسلامی نقش مهمی در اجتماع و امورات مهم فرهنگی، سیاسی برعهده دارند، گفت: تجلیل از بانوان و مادران، ارج گذاشتن به مقام شامخ زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در تاریخ اسلام و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایشان، پذیرای زنان جامعه از این شخصیت بزرگ به عنوان الگو است.

وی با اشاره به اینکه امروز زنان در عرصه‌های مختلف حضور و بروز فعالانه و مؤثر دارند، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حضور بانوان در عرصه‌های متفاوت اجتماعی نشان از توانایی بانوان این سرزمین است. بانوان ما در دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان را تربیت و در صحنه‌های دفاع مقدس حمایت و پشتیبانی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار