یادواره شهید «عباس نکوکار» در زادگاهش لامرد برگزار شد

آبروی محله (یادواره شهید عباس نکوکار) در راستای اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد با روایتگری حاج «مصطفی شاه‌علی» در زادگاهش قلعه «غلام عبدالله» از توابع شهر لامرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵ - 02September 2024

یادواره شهید «عباس نکوکار» در زادگاهش لامرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، مراسم یادبود شهید «عباس نکوکار» از شهدای دوران دفاع مقدس، در راستای اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد در زادگاهش قلعه غلام عبدالله از توابع شهرستان لامرد حسینیه اباالفضل قلعه غلام عبدالله برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام آزاد امام جمعه لامرد، سرهنگ گله داریان فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد، برزگر رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، احمدی‌زاده معاون فرماندار شهرستان، عبداللهی بخشدار مرکزی لامرد و خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و همرزمان این شهید والامقام حضور داشتند.

پاسدار وظیفه شهید عباس نکوکار، فرزند محمد در سال 1347 در روستای قلعه غلام عبدالله از توابع شهرستان لامرد متولد یافت. در ۷ سالگی قدم به محیط مدرسه نهاد و تا کلاس اول راهنمایی ادامه تحصیل داد و در ده سالگی انقلاب اسلامی را درک کرد و خاطراتی شیرین از آن دوران در نهانخانه ذهنش نقش بست.

 با آغاز جنگ عراق علیه ایران، آموزشهای عقیدتی و نظامی را در بسیج گذراند و اولین بار در ششم اردیبهشت 1361راهی مناطق عملیاتی شد و ۳ ماه در میدان‌های نبرد به مبارزه با دشمن پرداخت.

شهید عباس نکوکار در بازگشت از جبهه مدتی به کار و فعالیت مشغول شد و دوباره به میعادگاه های عشق شتافت، سپس در حالی که هنوز به سن سربازی نرسیده بود، داوطلبانه به خدمت نظام رفت. یک ماه و نیم در جبهه فاو با دشمن جنگید و آنگاه راهی جزیره مجنون شد.

وی سرانجام بر اثر اصابت گلوله مستقیم توپ به سنگرش از ناحیه سر آسیب دید و همچون علمدار کربلا در راه اعتلای اسلام عزیز در 9شهریور 1365به یاران شهیدش پیوست.

گفتنی است در این آئین، حاج مصطفی شاه‌علی به اجرای روایتگری پرداخت و کربلایی سعید عباس‌زاده نیز با مداحی و روضه‌خوانی جمعیت حاضر را به وجد آورد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار