در همایش علمی مناظرات امام رضا (ع) مطرح شد؛

مهم‌ترین ویژگی امام رضا (ع)، رأفت و مهربانی ایشان است/ مبانی صهیونیست‌ها با مبانی دین یهود در تضاد است

همایش علمی مناظرات امام رضا (ع) در آستانه سالروز شهادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با حضور مهمانانی از کشور‌های مسلمان در حرم رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ - 03September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، همایش علمی مناظرات امام رضا (ع) به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی با حضور جمعی از زائران عرب زبان از کشور‌های مختلف جهان، مجاوران و زائران در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسد محمد قصیر، استاد حوزه علمیه و پژوهشگر ارشد علوم اسلامی از کشور لبنان و از فعالان و مبلغان عرصه بین‌الملل در این همایش با اشاره به سیره علمی و اخلاقی امام رئوف (ع) اظهار داشت: مهمترین ویژگی امام رضا (ع)، رأفت و مهربانی آن حضرت است و ایشان تأکید بسیاری بر احترام گذاشتن به دیگران و رعایت ادب تأکید فراوان داشتند.

همایش مناظرات امام رضا (ع) در حرم رضوی برگزار شد

وی تصریح کرد: با نگاهی به مناظراتی که امام رضا (ع) با سران و بزرگان دیگر ادیان داشتند نیز این موضوع به وضوح قابل مشاهده است. آن حضرت در نهایت احترام با این افراد در زمینه‌های مختلف مناظره و گفت‌وگو می‌کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: هدف مأمون از تشکیل مناظرات علمی بین امام رضا (ع) و دانشمندان علمی و بزرگان سایر ادیان و مذاهب دینی، تخریب شخصیت علمی آن حضرت بود ولی نتیجه‌ای عکس این خواسته برای او حاصل شد.

سپس آنطونیوس حنانیا، کشیش و متفکر مسیحی از کشور فلسطین به‌عنوان سخنران دوم این همایش در سخنانی با اشاره به مقاومت فلسطینی‌ها در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: مردم فلسطین تا آخرین نفس و تا وقتی که جان در بدن دارند در برابر حملات رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کشور آنها در دست بیگانگان بیفتد.

وی ابراز کرد: ما خواهان آزادی در کشور خود هستیم و مردم آزادی‌خواه فلسطین برای رسیدن به این خواسته خود نه تنها با رژیم صهیونیستی، بلکه با همه مستکبران عالم از جمله آمریکا می‌جنگند و با فدا کردن جان خود جلوی تجاوزگری‌های دشمنان را خواهند گرفت.

این کشیش مسیحی ضمن تشکر از حمایت‌های ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین و غزه ادامه داد: همه ما پیروان ادیان الهی دارای یک هدف هستیم و یهودی‌های اصیل که قائل به تورات هستند نیز اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

در ادامه شیخ احمد الدمنهوری، پژوهشگر و استاد دانشگاه الازهر مصر به‌عنوان سومین سخنران به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود: صهیونیست‌ها هرگز نماینده یهودیان نیستند؛ چراکه یهودی‌ها برای پیروان دیگر ادیان احترام قائل هستند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها تنها خودشان را قبول دارند و برای پیروان هیچ دین دیگر نه اسلام، نه مسیحیت و نه هیچ دین دیگری ارزشی قائل نیستند که این امر با مبانی دین یهود در تضاد است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار