رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

رزم و حماسه امیرعبداللهیان در دیپلماسی همانند رزم و حماسه حاج قاسم در میدان بود

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با تاکید براینکه میدان و دیپلماسی هم افزا و در یک مسیر قرار دارند، درباره خدمات شهید امیرعبداللهیان گفت: رزم و حماسه امیرعبداللهیان در دیپلماسی همانند رزم و حماسه حاج قاسم در میدان بود.
کد خبر: ۶۸۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «امیرعبداللهیان» عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا کشورمان در دانشگاه دامغان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم به خدمات شهید امیرعبداللهیان پرداخت و اظهار داشت: در دوره دولت سیزدهم با شهیدی و الگویی در دوره‌ کوتاه خدمت و البته پربرکت در عرصه دیپلماسی روبه‌رو بودیم، که جا دارد درباره ایشان قلم‌فرسایی شود.

رزم و حماسه امیرعبداللهیان در دیپلماسی همانند رزم و حماسه حاج قاسم در میدان

وی واکنش جامعه علمی و دانشگاهی به ابعاد دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان را ضروری دانست و عنوان کرد: جا دارد مکتب شهید حسین امیرعبداللهیان تبدیل به موضوعات قابل مطالعه و تامل در جوامع علمی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه خیلی اوقات انسان‌ها یک‌بُعدی سیر می‌کنند و در دیگر موضوعات سقوط می‌کنند، گفت: در شخصیت امیرالمومنین (ع) ویژگی‌هایی همچون عرفان، شجاعت، حماسه و لطافت و نرمی با مؤمنان و تمام اوصاف برتر یک انسان کامل جمع است و شیعیان ایشان و مجاهدان در غربت باید دارای چنین ویژگی باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تعبیری خدمات شهید رئیسی را با دوره خدمت امیرکبیر مقایسه کردند که هرچند دوره‌ای کوتاه بود، اما دارای خدمات زیاد و برجسته و بابرکت بود.

وی تدریس در دانشگاه و کرسی علمی شهید امیرعبداللهیان را همراه با مجاهدت دانست و تاکید کرد: فعالیت و رزم و حماسه شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی یادآور رزم و حماسه حاج قاسم سلیمانی در میدان بود. 

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: در دوره‌ای که جمع دیپلماسی و میدان برای برخی‌ها سخت بود و به‌دنبال ایجاد مرز‌های این دو بودند، اما در الگوی حکمرانی امیرعبداللهیان دیده شد که میدان و دیپلماسی کمک کننده و هم‌افزا هستند لذا کار مجاهدان در دفاع حرم در این مسیر یک مجاهدت بزرگ است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خدمات شهید امیرعبداللهیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این خدمات و فعالیت‌ها نشان داد عرصه مجاهدت در دیپلماسی میدان و وسعت فراخی دارد که هرکسی انگیزه و اخلاص برای حرکت در آن را داشته باشد، این میدان، میدان حماسه‌سازی اوست.

بر اساس این گزارش؛ خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله «رضا رمضانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان و سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و مهمانان بین‌المللی از ۲۶ کشور در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار