آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در بارگاه منور رضوی برگزار شد

همزمان با شب شهادت غریبانه هشتمین نور ولایت، آئین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار محوری «با شما سربلندیم» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱ - 03September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، این مراسم با حضور «مسعود پزشکیان» رییس جمهور، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله سید «احمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از وزرا، مسئولان لشکری و کشوری و علمای اعلام، خادمان و زائران در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در بارگاه منور رضوی برگزار شد

این مراسم آئینی و با شکوه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط علیرضا رضایی، قاری و موذن حرم مطهر رضوی آغاز شد و سپس دور تفقد و عرض تسلیت و تعزیت شهادت غریبانه حضرت رضا (ع) به خادمان این بارگاه ملکوتی توسط تولیت معزز آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی انجام شد.

شعرخوانی شاعر پیش کسوت آذری زبان، ولی الله کلامی که به زبان آذری اشعاری را به ساحت قدسی حضرت رضا (ع) تقدیم کرد، بخش بعدی این مراسم معنوی و پرشکوه بود.

در ادامه تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی با موضوع اهمیت زیارت و جایگاه زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت با نوای گرم حاج مهدی رسولی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در ادامه نیز خطبه شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توسط حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر قرائت شد.

آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در بارگاه منور رضوی برگزار شد

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان برای سلامتی امام زمان (عج)، سلامتی رهبر انقلاب اسلامی و پیروزی و سربلندی امت اسلام دست به دعا برداشتند.

گفتنی است؛ مراسم خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی دوبار در سال، شب عاشورا و شب شهادت امام رضا (ع) با حضور خادمان بارگاه نورانی رضوی برای عرض تسلیت به محضر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار