امام جمعه کاشان: 

شهدا با بذل جان خون از اسلام و هدف اصلی که عبودیت است دفاع کردند

حجت الاسلام «حسینی» با اشاره به نقش شهدا در گسترش اسلام، گفت: انقلاب محمدی با هدف تبیین عبودیت به عنوان هدف خلقت است و شهدا در این مسیر با بذل جان خود اجازه ندادند دشمن مانع تحقق این هدف والا شود و از دین اسلام و هدف اصلی که عبودیت است دفاع کردند.
کد خبر: ۶۸۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳ - 04September 2024

شهدا با بذل جان خون از اسلام و هدف اصلی که عبودیت است دفاع کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت الاسلام «سید سعید حسینی» امام جمعه کاشان در یادواره هفتاد شهید شهر «سین» ضمن عرض تسلیت ایام شهادت پیامبر اعظم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: وقتی قرآن را بر پیامبر (ص) نازل شد، از سوی خداوند وظیفه‌ای را بر دوش پیامبر (ص) نهاده شد تا مردم دنیا را «عبد خدا» تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف خلقت، عبودیت است، ادامه داد: زیارت پیامبر (ص) نشان می‌دهد که پیامبر اسلام (ص )، اولین کسی بودند که به خداوند لبیک گفت ولی از نظر بعثت آخرین پیامبر الهی بودند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: پیامبر (ص) برا عالم گیر شدن این دین، دو ثقل قرآن و عترت را در کنار هم قرار دارند ولی دشمنان ما این دو ثقل و امانت را مورد هجمه قرار دادند تا ابزار جهانی شدن اسلام گرفته شود.

وی بیان داشت: برغم‌ تلاش‌های دشمنان، اما روز به روز اسلام گسترش پیدا کرد و امروز شما می بینید، در کنار کاخ سفید آمریکا، شیطان بزرگ و طاغوت اکبر، شعار بر علیه شیطان داده می شود، این گسترش اسلام و قران است.

امام جمعه کاشان با اشاره به برخی اعترافات دانشمندان غربی در خصوص جایگاه و شخصیت پیامبر اسلام (ص)، افزود: به‌عنوان مثال «جان دیون پورت» اسلام شناس انگلیسی در کتاب «عذر تقصیر به پیشگاه محمد «ص) و قران» اذعان می‌کند که حضرت محمد (ص) یکی از خیرخواه ترین افراد بشر است. 

وی افزود: از آغاز بعثت تا کنون دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کارگرفته‌اند تا قرآن و معارف اهل بیت به گوش مردم نرسد و نمونه آن کارهای معاویه، ماجرای عاشورا و بعد از ١۴٠٠ سال دوران پهلوی‌ها است.

وی با اشاره به آغاز قیام امام خمینی (ره) از سال ۴٢ تا امروز، تاکید کرد: آن چیزی که انقلاب امام (ره) را پیروز و تا امروز تاب‌آوری به آن داده است روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ملت ایران است.

 امام جمعه کاشان با اشاره به الگو شدن منش شهادت طلبی ملت ایران، افزود: امروز با کمک آمریکا، اسرائیل هفتاد هزار تُن بمب در غزه استفاده کرده است ولی مردم مظلوم غزه ایستاده‌اند و از آرمان خود دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۶ مادر و خانواده چهار شهید داریم، هشت هزار مادر و خانواده دو شهید در کشور داریم. وظیفه همه ما پاسداشت ارزشها است.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: امروز لازم است وصیت نامه شهدا، نامه های شهدا به خانواده های خودشان و نکات اخلاقی آن را بازخوانی کنیم. به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم در خصوص علم، اخلاق، سبک زندگی دینی و فرزندآوری توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار