همزمان با حلول ماه ربیع الاول؛

چراغ بخت ۲۱ زوج با جهیزیه اهدایی کمیته امداد قشم روشن شد

 رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۲۱ سری جهیزیه به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال همزمان با حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) به نوعروسان تحت پوشش این نهاد به منظور کمک به امر ازدواج آسان زوج های جوان تحت حمایت و نیازمند این جزیره اهدا شد.
کد خبر: ۶۸۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸ - 05September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، رضا تارک روز پنجشنبه افزود: هر سری جهیزیه شامل اقلامی از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز و به طور میانگین به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه با اهدای این ۲۱ سری جهیزیه همزمان با حلول ماه ربیع الاول خانه‌های بخت دختران تحت حمایت و نیازمند بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس چراغانی شد، گفت: این تعداد جهیزیه از محل تولیدات داخلی، منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه و به نوعروسان اهدا شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم تامین جهیزیه را یکی از مهمترین خدمات این نهاد به جامعه هدف دانست و توضیح داد: سال گذشته با حمایت امداد و اهدای جهیزیه ۱۵۰ نوعروس مددجوی زیر پوشش این نهاد راهی خانه بخت شده اند.

انتهای پیام/

تارک اضافه کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک‌های موردی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ارائه مشاوره‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی، کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین و پیش‌بینی بسته‌های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوجین تحت حمایت است.

وی گفت: همچنین روز گذشته(چهارشنبه) در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) نیز ۱۱۰ بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی، رب، زیتون، مربا و خرما بین خانواده های ایتام و نیازمند تحت پوشش این نهاد در سطح جزیره قشم توزیع شد.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم بیان کرد: ارزش ریالی هر یک از این بسته های معیشتی ۱۳ میلیون ریال بوده که در مجموع برای خرید آنها یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از محل مساعدت خیرین و نیکوکاران هزینه شده است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به‌ واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار