در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

اولین تجربه موکب‌داری در سالروز شهادت امام رضا(ع) با رویکرد فرهنگی

روحی به تشریح خدمات موکب جهادی هادی پرداخت و با بیان اینکه در این موکب ۵۰ نفر از جوانان منطقه ۱۳ تهران مشغول تدارک ارائه خدمات فرهنگی، دینی و قرآنی در سالروز شهادت امام رضا (ع) شدند، گفت: برپایی موکب هادی در میدان شهدای تهران اولین تجربه موکب‌داری این جوانان بود که با بهترین کیفیت و نظم صورت گرفت.
کد خبر: ۶۸۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ - 06September 2024

«یعقوب روحی» از خادمین موکب مردمی هادی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه این موکب در اولین سال تجربه خدمت‌رسانی در اربعین حسینی شرکت کرد و در ادامه این خدمت‌رسانی‌ها به‌مدت سه‌شب در ایام شهادت امام رضا (ع) در میدان شهدای تهران برپا شده است، اظهار داشت: موکب هادی طی سه شب ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی به برگزاری مسابقات مخصوص نونهالان پرداخت که به برگزیدگان این مسابقات جوایز نفیسی اهدا شد. 

این خادم موکب مردمی هادی به تشریح برنامه‌های موکب که در سالروز شهادت امام رضا (ع) صورت گرفته است، پرداخت و ادامه داد: موکب هادی امسال خوشبختانه در ایام اربعین برپا شده بود و علاوه بر خدمات فرهنگی، برنامه‌های مختلفی را با کمک خیرین و مردم برپا کردیم. تدارک آبیموه‌های مختلف و شام و انواع غذا‌های مختلف با بهترین کیفیت در این موکب تدارک دیده شد که با استقبال مردم روبرو شد و همین امر موجب شد تا در اعیاد آینده و دیگر مناسبت‌های مذهبی بتوانیم این موکب را برپا کنیم.

اولین تجربه موکب‌داری در سالروز شهادت امام رضا(ع) با رویکرد فرهنگی

وی با تاکید براینکه تمام تیم برگزاری کننده موکب هادی را جوانان محل تشکیل می‌دهند، ادامه داد: جوانان عزیز دراین موکب خدمات متنوعی را عرضه کردند؛ همین عزیزان امسال در مسیر اربعین و زائرین سیدالشهدا (ع) در نجف ارائه خدمات داشتند و مقرر شده در ادامه مسیر برای سال آینده این موکب باشکوه‌تر برپا شود و خدمات با کیفیت بیشتری را در شان عاشقان اهل بیت (علیهم‌السلام) ارائه شود.

روحی، رویکرد برنامه‌های موکب هادی را فرهنگی دانست و تاکید کرد: رویکرد ما در موکب نونهالان فرهنگی است بخاطرهمین از اساتید قرآنی و دینی بهره گرفتیم و حتی از هنرمندانی دعوت کردیم تا در اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف ما را یاری کنند تا بتوانیم فضا را برای نقش دادن به نسل آینده آماده کنیم چراکه همین بچه‌ها آینده‌سازان فرهنگ دینی کشور خواهند بود بخاطرهمین ما در موکب هادی به نونهالان نقش ویژه می‌دهیم و در همین ایام در برنامه‌هایی که تدارک دیده شده بود موفق بودیم و شاهد اثرات خوب این اقدامات بودیم و هر شب شاهد استقبال نونهالان بیشتری در موکب بودیم.

این خادم موکب مردمی هادی با بیان اینکه نظم و انضباط مهمترین ویژگی موکب هادی است، گفت: تمام برنامه‌های موکب هادی چند روز قبل از سالروز شهادت حضرت تدارک و پیش‌بینی شده است و ما هیچ اقدامی خارج از برنامه نداریم و فعالیت مستقیم و مستمر ۵۰ نفر از خادمین در این موکب نتیجه یک فعالیت گروهی منظم شده است و هرروز به تعداد این خادمین اضافه می‌شود که با آغوش باز این اقدام صورت می‌گیرد.

اولین تجربه موکب‌داری در سالروز شهادت امام رضا(ع) با رویکرد فرهنگی

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ خادم در موکب هادی در این ایام ارائه خدمت داشته‌اند، گفت: این افراد از صنوف مختلف شامل دکتر، مهندس، بازاری و کارگر و معلم هستند لذا در این موکب مردم عادی با مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند ولی، چون اینجا همگی زیر خیمه اباعبدالله الحسین (ع) هستیم، تماماً مفتخر به عنوان خادم هستیم هرچند همگی باسواد و صاحب‌نظر هستند، اما اینجا هیچ عنوانی بالاتر از خادمی برای حضرت سیدالشهدا (ع) وجود ندارد.

روحی درخصوص دیگر فعالیت‌های گروه هادی در دیگر ایام سال گفت: اعضای گروه جهادی هادی در مناسبت‌ها و هرگونه حوادثی که در کشور رخ بدهد، در کنار مردم هستند و فعالیت‌های جهادی و خدمات‌رسانی دارند. اینجا یک گروه خوب شکل گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها