مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

امیدی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۱۸۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸ - 07September 2024

۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «جمشید امیدی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‎‌مناسبت هفته تعاون ۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۱۸۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. اعضای این تعاونی‌ها را ۶۴۸ نفر است. برای راه‌اندازی این تعاونی‌ها ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

امیدی یادآور شد: استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران خمین، مسکن کوثر کارکنان ماشین‌سازی اراک، استاد شهریار، کشت و صنعت نگین دشت سعادت، بانوی سلامت هستی، عفاف و حجاب ستایش، مستحکم پلیمر پایدار، کوشش برق مرکزی و بهساز نان ثمین از تعاونی‌های هستند که به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۵۰ تعاونی جدید در استان مرکزی تشکیل شده است گفت: با ایجاد این تعاوونی‌ها برای هزار و ۴۲۶ نفر اشتغال ایجاد شده است. در این مدت ۱۹۹ مورد بازدید از تعاونی‌ها، ۲۰۹ موردنظارت بر مجامع تعاونی‌ها و مشکلات ۴۹ تعاونی مورد بررسی قرار گرفته است.

امیدی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی تعاونی‌های استان مرکزی بیان کرد: در یک سال گذشته تعاونی‌های استان ۳۰ میلیون صادرات به کشورهای مختلف داشته‌اند. تعداد اعضای تعاونی‌ها در یک سال گذشته هزار و ۹ نفر افزایش داشته است. همچنین پیگیری‌های برای حضور ۲۴ تعاونی در نمایشگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

امیدی تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۲ هزار و ۲ تعاونی عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای تعاونی‌های استان ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر با احتساب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت و بدون اعضای سهم عدالت ۱۲۱ هزار و ۳۹۲ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی سرمایه ثبتی کل تعاونی‌های استان را ۱۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۴۴۵ نفر در تعاونی‌های استان اشتغال دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار