مزار شهدای ۱۷ شهریور گلباران شد

آیین گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ - 07September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، «اصحاب کریمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سردار «قربان‌محمد ولی‌زاده» فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران و خانواده معظم شهدا، امروز (شنبه) در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد.

مزار شهدای ۱۷ شهریور گلباران شد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در این مراسم، با اشاره به تاثیر قیام ۱۷ شهریور در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قیام ۱۷ شهریور یکی از بهترین پایگاه‌ها و منزل‌گاه‌هایی است که پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع و شور و اشتیاق شهادت را در مردم مضاعف کرد.

سردار ولی‌زاده تصریح کرد: رژیم پهلوی برای کشتار مردم در جمعه خونین به‌طور مستقیم از آمریکا و نظام سلطه دستور گرفته بود و فکر می‌کردند، با کشتن آن‌ها، می‌توانند آتش انقلاب اسلامی را مهار کنند؛ در حالی که انقلاب اسلامی تازه شعله گرفته بود و طولی نکشید تا بهمن سال ۵۷ با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ خیزش ملت مبارز ایران بود که کمر رژیم پهلوی را شکست‌. کشتار مردم بی‌گناه در این جمعه سیاه موجب روسیاهی رژیم ناتوان پهلوی و شتاب بخشیدن به نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: ما وظیفه داریم از مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهدای ۱۷ شهریور تجلیل کنیم و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و این کمترین کاری است که ما می‌توانیم بکنیم؛ ما باید تلاش کنیم این روزهای به یاد ماندنی فراموش نشود تا نسل جدید بدانند برای پیروزی انقلاب اسلامی چه زحماتی کشیده شده است.

ادای احترام و گل‌باران مزار شهدای ۱۷ شهریور، سخنرانی فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) و اجرای سرود، از جمله برنامه‌های ویژه این بزرگداشت بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار