رونمایی از نوشت‌افزار «دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی»

دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» با حضور خانواده دانشمند هسته‌ای شهید مسعود علی‌محمدی و پدر شهید ریحانه سلطانی‌نژاد دختر کاپشن صورتی حادثه تروریستی کرمان در مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۶۸۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ - 07September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» عصر امروز (شنبه) با حضور خانواده دانشمند هسته‌ای شهید مسعود علی‌محمدی و پدر شهید ریحانه سلطانی‌نژاد دختر کاپشن صورتی حادثه تروریستی کرمان در مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت»/ تجمع تیم ملی نوشت‌افزار در مصلی امام خمینی

در ابتدای این مراسم، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاح نمایشگاه با بیان اینکه جنگ اصلی ما در عرصه فرهنگ، جنگی است که با قلم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از زحمات ۱۰ سال گذشته مجموعه ایران‌نوشت که برای تولید محتوای ایرانی و اسلامی و تقویت صنعت نوشت‌افزار داخلی صورت گرفت و شامل بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی بزرگ، هزار واحد کوچک تولیدی و ۱۸ هزار واحدی توزیعی است، قدردانی می‌کنیم.

وی به پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجموعه ایران‌نوشت پرداخت و با بیان اینکه این پیام‌ها در روند تولید محصولات ایران نوشت مشوق بود، افزود: طی سال‌های اخیر تجلی تحقق تولید داخلی ایرانی در صنعت نوشت‌افزار ایرانی قابل مشاهده است؛ این تولیدات با نماد‌ها و افتخارات ملی گره خورده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بیشترین اقبال در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه به دفترچه‌هایی با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه بافضاسازی‌هایی که در خصوص کاراکتر‌های ملی صورت گرفت، استقبال از این محصولات رو به افزایش است.

برادران از نام‌گذاری ۲۵ آبان به عنوان روز نوشت‌افزار با تصویب شورای فرهنگ عمومی خبر داد و ادامه داد: در برنامه راهبردی که در سال‌های قبل رونمایی شد، با توجه به ابلاغ برنامه سوم توسعه، برای محصولات دیگر که هنوز به تولید کامل نرسیده‌ایم برنامه‌ای تصویب شد تا در این اقلام که هنوز داخلی‌سازی نشده‌اند به خودکفایی کامل برسیم.

افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت»/ تجمع تیم ملی نوشت‌افزار در مصلی امام خمینی

وی با بیان اینکه در میان صنایع جمعی و کمک‌آموزشی نوشت‌افزار رشد خیلی خوبی داشته‌ایم، ادامه داد: ما در حوزه محصولات صادراتی رشد ۳۸ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کردیم و به رقم ۴۰۴ میلیاردی رسیده‌ایم. استفاده کاغذ داخلی امسال هم برای کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط مجموعه چوب و کاغذ مازندران و دیگر مجموعه‌ها تأمین می‌شود.

معاون وزیر صمت، حمایت دولت و شخص رئیس جمهور از صنعت نوشت‌افزار ایرانی را حتمی دانست و ادامه داد: به امید خدا در روز‌های آینده رئیس‌جمهور از این نمایشگاه بازدید به‌عمل خواهد آورد.

محمد یقینی، دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه اهالی نوشت‌افزار ایرانی کسب تجربه خوبی کسب کرده‌اند، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۰ برند با همکاری مصلی امام خمینی (ره) تهران و مجموعه شهرداری تهران در معرض دید مخاطبین و عموم مردم و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی این نمایشگاه را اجتماع و مانور تیم ملی نوشت‌افزار ایرانی خواند و افزود: در دولت سیزدهم بخش ویژه نوشت‌افزار در وزارت صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد و در دولت فعلی دنبال شد که نتایج آن شکل‌گیری این نمایشگاه است.

افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت»/ تجمع تیم ملی نوشت‌افزار در مصلی امام خمینی

در ادامه محصولات شهید ریحانه، دختر کاپشن صورتی شهید ریحانه سلطانی‌نژاد که در واقعه تروریستی کرمان به شهادت رسیده بود، توسط پدر او رونمایی شدند و سپس جشن سالروز نوشت‌افزارهای ایران توسط همسر، دختر و نوه شهید مسعود علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار