قاب‌های رنگارنگ تلویزیونی با برنامه‌های شاد در آغاز ماه ربیع الاول

همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، شبکه‌های تلویزیونی در ماه بهار زندگی و ایام جشن و سرور اهل بیت علیهم السلام، رنگ شادی و نشاط به خود گرفتند.
کد خبر: ۶۸۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷ - 07September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع‌الاول، برنامه‌های جدید «خونه مونه» و «عمارت» و سری جدید برنامه‌های «سرزمین شعر»، «پاورقی»،  «خوش نمک»، «کودک شو»، «نسیم آوا» و همچنین چندین برنامه متنوع و برنامه‌های نمایشی دیگر به همت مراکز تولیدی و شبکه‌ها در جدول پخش قرار گرفته است که قاب‌های مفرح و خاطره انگیزی را به تصویر خواهد کشید. در ادامه این گزارش به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

قاب‌های رنگارنگ تلویزیونی با برنامه‌های شاد در آغاز ماه ربیع الاول

شبکه یک سیما
مستند مسابقه «خونه مونه» که ماجرای مهاجرت از شهر به روستاهاست؛ رقابتی بین خانواده‌های شهری و مخصوص خانواده‌های بازنشسته که برای آنها زندگی در روستا تجربه می‌شود. مستند مسابقه «خونه مونه» روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه جشن هفته وحدت، از ۲۶ تا ۳۱ شهریور هر شب ساعت ۲۳ به صورت زنده پخش خواهد شد.
برنامه زنده «سیمای مدرسه» از ۲۴ شهریور به مدت یک هفته هر روز ساعت ۱۹ روی آنتن خواهد رفت.

برنامه زنده «به توان مردم» به مدت زمان ۲۰ دقیقه با موضوع فعالیت گروه‌های جهادی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸:۴۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.
برنامه «کار خنده» روز‌های یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما و تکرار آن روز‌های دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۳ پخش می‌شود. برنامه تلویزیونی «کار خنده»، یک طنز اجتماعی است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و در موقعیت شغل‌های مختلف صنعتی تولید؛ پخش خواهد شد.

قسمت‌هایی جدید از برنامه رئالیتی شو «بی واسطه» با اجرای محمد دلاوری نیز شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۹ از شبکه یک پخش می‌شود.
فصل جدید برنامه «کتاب یک» که به معرفی یک یا چند کتاب می‌پردازد، در فواصل برنامه‌های شبکه به مدت ۵ دقیقه روی آنتن می‌رود.
همچنین از شنبه ۱۷ شهریورماه نیز هر شب یک فیلم سینمایی از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

شبکه دو سیما
«صبحانه ایرانی» که برنامه صبحگاهی شبکه دو سیماست، شامل آیتم‌هایی همچون مهمترین اخبار روز ایران و جهان، طب سنتی، تاریخ روز، ورزش و... است که به دلیل مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر، پخش نشد و هم اینک همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول از شنبه ۱۷ شهریور همچون گذشته، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷ صبح به مدت سه ساعت میزبان مخاطبان شبکه دو سیما است.

«صبحانه ایرانی» کاری از گروه اجتماعی اقتصاد شبکه دو به تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و اجرای المیرا شریفی مقدم، فاطمه افشاریان، وحید رونقی و مجید یحیایی است.
فصل جدید برنامه «پاورقی» با دکور و آیتم‌های جدید همراه مخاطبان شبکه دو سیماست. این برنامه که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد، سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.

برنامه «پاورقی» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی است که از امشب ۱۷ شهریور حوالی ساعت ۱۹:۴۵ میزبان مخاطبان شبکه دو سیماست.

فصل جدید مسابقه «سرزمین شعر» نیز سه شنبه تا جمعه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه دو پخش می‌شود.
مسابقه «میم مثل معلم» نیز از سه شنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۱۷:۱۵ به میزبانی علی عبدالعالی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.
در این مسابقه مهیج جمعی از معلمین در رقابتی دیدنی میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهند بود. موضوع این مسابقه استعدادیابی بین معلمین است، که جمعی از فرهنگیان پیشکسوت آن را داوری می‌کنند. در مسابقه «میم مثل معلم» معلمان از جای‌جای ایران شرکت کرده و شیوه آموزش خود را برای مخاطبین و داوران اجرا می‌کنند و در نهایت با امتیاز داوران بهترین‌ها انتخاب می‌شوند.

مسابقه «میم مثل معلم» که با اجرا و تهیه‌کنندگی علی عبدالعالی و کارگردانی علی رضا سهولی تهیه و تولید شده است.
مجموعه تلویزیونی «تازه وارد» نیز با محوریت موضوع خانواده و فرزندآوری شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.
«تازه وارد» روایتگر ماجرا‌هایی جذاب در قالب اپیزودیک با موضوع خانواده است که در هر قسمت داستان جداگانه‌ای را با رویکرد افزایش سن جامعه و مسئله فرزندآوری به نمایش می‌گذارد. این مجموعه را که به تهیه کنندگی محمدجواد موحد تهیه شده است، هشت کارگردان (رضا کشاورز، حسن حبیب زاده، محسن امانی، محمدجواد صالحی، میلاد محمدی، رضا محبی نوری، احمد حیدریان و سجاد معارفی) کارگردانی کرده اند.

شبکه سه
برنامه جدید «عمارت» از اول ربیع‌الاول از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

برنامه «عمارت» در قالب یک دورهمی شبانه در یک فضای مهیج، جذاب با حضور تماشاچیان و مهمانانی از جمله پژمان بازغی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و لیلا اوتادی همراه با گرداننده این محیط دوستانه، سعید فتحی روشن برای ایام ربیع‌الاول و نیمه دوم شهریور ماه تهیه شده است.
این برنامه در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای و به تهیه کنندگی امیر جوادزاده حوالی ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

شبکه چهار
فصل جدید «سرزمین شعر» کاری است به کارگردانی علی شریعت‌پناه و سعید ایلاتی که شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما و سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکۀ دو سیما پخش خواهد شد.

فصل جدید این برنامه با افزوده شدن دو چالش جدید «هم‌بیت» و «یک غزل یک تصویر» از شنبه ۱۷شهریورماه روی آنتن می‌رود.
در چالش «هم‌بیت» در هر رقابت یکی از شاعران مطرح کشور با طرح یک تک مصرع از شرکت‌کنندگان می‌خواهد مصرع دوم را بداهه‌سرایی کنند. همچنین در چالش «یک تصویر یک شعر»، با پخش یک تصویر و یا بخشی از یک فیلم، از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا شعری در وصف تصویر یا اثر پخش شده بسرایند.
اجرای فصل جدید «سرزمین شعر» را امیرحسین مدرس برعهده دارد. همچنین حضور فعال شاعران افغانستان در هر قسمت و حضور تماشاگران در صحنه رقابت، از ویژگی‌های فصل جدید است.

شبکه نسیم
سری جدید «خوش نمک» همزمان با اغاز ماه ربیع الاول به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد و مسعود رجبیان با اجرای آقایان علی فریادی و علی زرگر، شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

«مهمانی» به تهیه کنندگی حسن خدادادی، نویسنده و کارگردانی ایرج طهماسب هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.
«نسیم آوا» به تهیه کنندگی و با اجرای محمدرضا محبی با پخش موسیقی‌های شاد و متناسب با ایام ربیع الاول ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود.
همچنین منتخب برنامه «بگو بخند» از روز شنبه ۱۷ شهریور ماه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود و فصل جدید این برنامه از اول مهر به کنداکتور شبکه نسیم اضافه خواهد شد.

شبکه آموزش
برنامه‌های «مثبت آموزش»، «تار و ترنج» و «آوا نما» با فضایی شاد و عیدانه روانه آنتن شبکه آموزش می‌شود.
«مثبت آموزش» هر روز ۱۰:۰۰، ۱۱:۰۰، ۱۶:۴۵ و ۱۷:۴۵؛ «تار و ترنج» هر شب ساعت ۲۱ و «آوا نما» هر شب ساعت ۲۴ پخش می‌شوند.

شبکه قرآن و معارف
برنامه «شبستان» با پخش سخنرانی علما و برنامه‌های آغاز ماه ربیع الاول هرشب ساعت ۱۹:۱۵ به صورت زنده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) پخش می‌شود.
سخنرانی مرحوم آیت الله «سیدعبدالله فاطمی نیا» با عنوان «سیری در صحیفه» هر روز ساعت ۵:۳۰ صبح، سخنرانی ویژه ایام ربیع الاول هر روز ساعت ۱۳:۳۰ و بازپخش آن ساعت ۲۴ و سخنرانی مرحوم آیت الله «احمد مجتهدی تهرانی» هر روز بعد از اذانگاهی ظهر بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
تفسیر سوره «فاطر» توسط آیت الله «عبدالله جوادی آملی» نیز هر روز ساعت ۷:۱۵ در قاب شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.
ترتیل جزخوانی قرآن کریم هم هر روز در ساعت‌های ۱ بامداد، ۴:۳۰ صبح و ۱۲:۳۰ ظهر، تلاوت مجلسی هر روز ساعت ۸:۳۰ صبح و تلاوت یک حزب از قرآن مجید هر شب ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

همچنین مجموعه تلویزیونی «لبخند اشک»، روایت خاطرات ۴۰ تن از شهدای شاخص اسلام از زبان خواهرانشان هم هر روز ساعت ۹ صبح بر روی آنتن می‌رود.
برنامه «پهلوون» با نگاهی به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز هر روز ساعت ۸ صبح پخش می‌شود.
در این راستا، مسابقه مستند «فرمانده» هر روز ساعت ۱۷ بر روی آنتن می‌رود. در این مسابقه مستند، یک فرمانده نظامی با کمک دستیارانش مراحل مختلفی را برای رقابت دو گروه دانشجویان ورزشکار تعریف می‌کنند و پس از آموزش‌های اولیه مسابقه آغاز می‌شود و فرمانده و دستیارانش بر عملکرد شرکت‌کنندگان نظارت می‌کنند.
پخش مستند «روایت فتح» هر شب بعد از خبر قرآنی از دیگر تدراک شبکه قرآن ومعارف سیما برای بینندگان است.

شبکه تهران
سریال «عشق کهکشانی» در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای هر شب حوالی ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش می‌شود.
همچنین تامین برنامه شبکه تهران سیما سریال قدیمی و طنز «زندگی به شرط خنده» را از امشب شنبه ۱۷ شهریور حوالی ساعت ۱۹ روی آنتن می‌برد.
مسابقه جدید «۰۲۱» با همت پخش شبکه تهران سیما با اجرای سیداحمد موسوی و مریم خادم پور به زودی روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.
سری جدید «بچه‌ها بیایید تماشا» ویژه کودکان نیز از دیگر تدارک شبکه تهران سیما است که از گروه خانواده و کودک تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
پخش مسابقه تلویزیونی «آشپزی با مامان» نیز ادامه دارد و هر هفته پنج شنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱ تماشایی می‌شود.
این شبکه همچنین با تدارک فیلم‌های جذاب خارجی، جشنواره فیلم‌های سینمایی در پیش دارد و هر شب حوالی ساعت ۲۱ یک سینمایی جذاب را به آنتن می‌رساند.
سری جدید سریال جذاب «هشدار برای کبرا ۱۱» نیز هر هفته

پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

شبکه نمایش
شبکه نمایش سیما با اتمام ماه محرم و صفر و شروع ماه ربیع الاول فیلم‌هایی در ژانر کمدی مانند: «کارآموز»، «نجات سینما»، «طعم شیرین»، «دیدی مشابه آقای رئیس»، «تخت خواب سحرآمیز»، «هتل دردرسر ساز»، «ستاره پیروزی»، «کلاف سردرگم»، «چگونه میلیاردر شدم» و. را پخش می‌کند.
همچنین این شبکه با پخش میان برنامه ها، کیلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه مهمان خانه‌های مخاطبان خود می‌شود.

شبکه افق
مستند «ایران از بالا» جذابیت‌های استان‌های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است. این مستند شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از قاب افق سیما تماشایی می‌شود.
فصل دوم مستند «دورت بگردم ایران» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده یک مستند مسابقه سفری ـ خانوادگی است که در هر فصل با همراه کردن دو خانواده و فرزندانشان، قصد دارد تا علاوه بر به نمایش گذاشتن شهر‌ها و مناطق جذاب ایران، سفر‌ها را از زاویه نگاه کودکان روایت کند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

مستند «خسته نباشید» سعی دارد یک روز کاری مشاغل سخت و جذاب را با بیانی متفاوت از آنچه که تا به حال در تلویزیون دیده‌اید به تصویر بکشد. میثم راز فر تهیه کننده این مجموعه با اتکا به تجربه بازیگریش جلوی دوربین آمده تا مشقت‌های یک روز کاری این مشاغل را تجربه کند. این مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و ۱۰:۳۰ صبح به روی آنتن افق می‌رود. همچنین جمعه‌ها «جنگ دوست داشتنی» و دو روز در هفته «جعبه سیاه» نیز روی آنتن می‌روند.

شبکه سلامت
برنامه «آدرنالین» هر شب ساعت ۲۳ با فضایی مفرح از شبکه سلامت پخش می‌شود. همچنین میان برنامه‌های «بالاتر از لبخند» و «نمکستان» با موضوعی طنز گونه هر روز روی آنتن می‌روند.

«شوخی شوخی» برنامه دیگری است که جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

شبکه کودک
شبکه کودک در جشنواره سینمایی خود، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مهیج و شادتری را هر روز ساعت ۱۴:۰۰ روانه آنتن می‌کند.
همچنین «جشن ایران نوشت» نیز هر روز ساعت ۱۹ به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.
برنامه «سر سفره خدا» ویژه ماه ربیع الاول نیز در جدول پخش این شبکه جانمایی شده است.

شبکه مستند
شبکه مستند با پخش مستند‌های جذاب و جدیدی در این ایام با مخاطبان خود همراه است. از جمله مستند «احساس رامین» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، که دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این مستند در ۵۰ دقیقه پرتره‌ای از رامین پور ایمان بازیگر سینما و تلویزیون است.

شبکه امید
جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه امید با نام «فیلمستون» هر روز ساعت ۱۸ با پخش فیلم های، چون «مبارک»، «مرد آزاد»، «گرن توریسمو»، «پرواز پیالی» و فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس و بازگشایی مدارس روی آنتن می‌رود.
سریال انیمه جدید «شوت» هر روز ساعت ۱۷:۳۰؛ مینی سریال «منطقه پرواز ممنوع» در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۱ و انیمیشن جدید و طنز «ناواک» نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارند.

همپنین کلیپ و وله‌هایی به مناسبت هفته وحدت و بازگشایی مدارس و دفاع مقدس نیز از شبکه امید پخش می‌شود.

شبکه جام جم
برنامه‌های طنز «خوش نمک» دوشنبه‌ها ساعت ۱ بامداد، سری جدید و شاد مجموعه «آوا و نوا» همه روزه ساعت ۷ صبح، برنامه پرنشاط «بگو بخند» جمعه‌ها ساعت ۱ بامداد و «نغمه ها» دوشنبه‌ها ساعت ۱۵ و همچنین سریال «پایتخت» از چهارشنبه ۲۱ شهریور، همه روزه ساعت ۴:۳۰ صبح، از شبکه جام جم پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار