جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس:

تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس متناسب با فضای حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام «اصغردوست» گفت: کتاب تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس متشکل از آیات، روایات، عملیات‌ها و نقش روحانیت در دفاع مقدس که متناسب با فضای حوزه‌های علمیه است.
کد خبر: ۶۸۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹ - 08September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی اصغردوست» جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس با حجت‌الاسلام والمسلمین «صفدر پناهی» مدیر حوزه علمیه برادران استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علی‌اکبر موسوی اطهر» مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد و حجت‌الاسلام «کمال جهانبخشی» مدیریت مشارکت روحانیت در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام «اصغردوست» در این نشست اظهار داشت: تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه، آموزش روایتگری و تاریخ شفاهی از جمله عناوین آموزشی در این سازمان هستند.
 
تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس متناسب با فضای حوزه‌های علمیه است
 
حجت‌الاسلام اصغردوست با بیان اینکه تدریس این درس باید متناسب با حوزه‌های علمیه باشد، افزود: در این راستا ۱۹ جلد کتاب با موضوع جهاد و مقاومت سال گذشته رونمایی و به عنوان کتاب موسوعه جهاد و مقاومت تبدیل شد که بتوانیم به مطالب موردنظر دسترسی داشته باشیم.
 
جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: کتاب تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس متشکل از آیات، روایات، ۵۰ درصد از عملیات‌ها و نقش روحانیت در دفاع مقدس است که متناسب با فضای حوزه‌های علمیه می‌باشد.
 
وی اضافه کرد: در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت برنامه‌هایی نظیر اعزام طلاب و روحانیون به اردوی راهیان نور، و موضوعات روایتگری و تاریخ شفاهی نیز به عنوان برنامه‌های ویژه اجرا می‌شود.
 
تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس متناسب با فضای حوزه‌های علمیه است
 
حجت‌الاسلام اصغردوست با اشاره به اینکه در حوزه روحانیت ۲۰۳ فرمانده و ۲۰ هزار طلبه رزمنده در دفاع مقدس و مقاومت داریم و با تاکید بر اینکه ۱۹۸ جلد کتاب تاریخ شفاهی در این زمینه چاپ شده است، عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری امروز اگر دفاع مقدس را روایت نکنید دچار تحریف می‌شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود باید تاریخ شفاهی روحانیون رزمنده را ثبت و ضبط کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار