«معرفی کتاب»

«مظلومیت غریب»

کتاب «مظلومیت غریب» پیرامون نقض قوانین بین المللی در حمایت از اسرای جنگی در عراق که به نویسندگی «عبدالله محمدی» در سال 1393 توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «مظلومیت غریب» پیرامون نقض قوانین بین المللی در حمایت از اسرای جنگی در عراق که به نویسندگی «عبدالله محمدی» توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب آمده است:
در کنار دیوار نشسته بودم و به سوالات و نحوه پاسخ دادن خودم در بازجویی فکر می‌کردم که یکی از افسران عراقی آمد و یکی از بچه‌های اصفهانی را که کنار کم نشسته بود، بلند کرد. افسر عراقی روبروی آن رزمنده اسیر ایستاد و به زبان فارسی از او آدرس کارخانجات مهم استان اصفهان، از جمله کارخانه ذوب آهن را خواستار شد. آن اسیر اصفهانی، خودش را تنها یک دهاتی زاده معرفی کرد و گفت تا آن روز به اصفهان نرفته است و چیزی از کارخانجات و ... نشنیده! افسر عراقی با ناراحتی از روی شانه هایش او را به پایین فشار داد و گفت بشین! سپس از بین جمع یکی ا بچه‌های اهل تبریز به نام «نمکی» را بلند کرد و او را بدون دلیل به باد کتک و فحش و ناسزه گرفت. همزمان چند عراقی دیگر آمدند و با کابل و چوب تا می‌توانستند اورا کتک زدند.
جعفر امامی یکی از اسرای اردوگاه موصل ۲ می‌گوید: در اردوگاه موصول ۲ وقتی بازجویی شونده از اتاق شکنجه بیرون می‌آمد، قیافه اش به کل عوض می‌شد و براحتی نمی‌شد در اولین نگاه او را شناخت. چون در اغلب موارد افراد با سر و صورتی باد کرده و خونین از اتاق بیرون می‌آمدند. عده‌ای هم از پا به پنکه سقفی می‌بستند، سر اسیر ایرانی روی موزائیک قرار می‌گرفت و در همان حالت سر و ته، بازجویی انجام می‌شد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار