عارف: مقابله با حملات سایبری در کل بخش صنعت نفت پیگیری شود

معاون اول‌ رئیس‌ جمهور در مراسم تکریم و معارفه وزیر نفت گفت: از وزیر نفت خواست تا با همکاری بخش‌های علمی داخلی موضوع مقابله با حملات سایبری به صنعت نفت را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۶۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ - 08September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، مراسم تکریم جواد اوجی وزیر سابق و معارفه محسن پاک نژاد وزیر جدید نفت با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل وزارت نفت برگزار شد.

عارف: مقابله با حملات سایبری در کل بخش صنعت نفت پیگیری شود

محمدرضا عارف در این مراسم گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ در این بخش غفلت شده و جدا غفلت کرده‌اید؛ از وزیر نفت می‌خواهم در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به طور جدی دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت پاسخگویی به این موضوع را در کشور داریم، افزود: با تعامل و همکاری با بخشهای ذیربط علمی این مسائل قابل حل است.

عارف ادامه داد: در یک سال دو بار حمله سایبری به سیستم توزیع بنزین صورت گرفت و هر دو بار هم همانند یکدیگر بود و حملات تغییری نکرد از این رو از آقای پاک نژاد می خواهم این مسأله را به طور جدی پیگیری کند.

پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت شغلی خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار