متشکل از ۳ داور خارجی و ۴ داور ایرانی؛

تیم داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» معرفی شد

تیم هفت نفره داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب متشکل از سه داور خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین و چهار داور ایرانی معرفی شد.
کد خبر: ۶۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵ - 09September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، با اتمام مهلت ارسال اثر و شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، دبیرخانه این جشنواره تیم هفت‌نفره داوری این مسابقه متشکل از ۳ داور خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه و  چین و ۴ داور ایرانی را معرفی کرد.
تیم داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» معرفی شد

کریستینا برنازانی (Cristina Bernazzani)
کریستینا برنازانی در سال ۱۹۶۳ در ایتالیا متولد شد. وی در مؤسسۀ «دارت دی مونزا» در رشتۀ گرافیک تحصیل کرد و در پارما فارغ‌التحصیل شد. او به مدت ۲۸ سال در زمینۀ تصویرگری و کاریکاتور با بسیاری از مجلات مهم ایتالیایی به‌طور مستقل همکاری داشته است.
کریستینا برنازانی در چندین مسابقۀ بین‌المللی مانند «فلسطین تنها نیست» عضو هیئت داوران بوده است.

هیکابی دمیرچی (Hicabi Demirci)
هیکابی دمیرچی در سال ۱۹۶۸ در ترکیه متولد شد. وی در سال ۱۹۸۵ تحصیلاتش در دبیرستان را به‌پایان برد و در سال ۱۹۹۲ از دانشکدۀ علوم در دانشگاه آنکارا فارغ‌التحصیل شد. دمیرچی برای برخی از بنگاه‌های تبلیغاتی، کارهای هنری از جمله طراحی تصاویر طنز و طراحی انیمیشن با استفاده از استوری‌بورد، انجام می‌دهد.
وی از مسابقات ملی و بین‌المللی کاریکاتور بیش از صد جایزۀ ارزنده دریافت کرده و تاکنون سه آلبوم از مجموعه آثارش را منتشر کرده و در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است.

فن لینتائو (Fan Lintao)
فن لینتائو در سال ۱۹۵۸ در چین متولد شد. وی از سال ۱۹۸۶ طراحی کاریکاتور را آغاز کرد. آثار کارتون او جوایز بسیاری برایش به ارمغان آورده و برای نمایش در بسیاری از مسابقات کاریکاتور در چین و دیگر کشورها انتخاب شده است.

آثار طنزآمیز لینتائو بیشتر در روزنامه‌ها و مجلات چین منتشر می‌شود. وی در حال حاضر رئیس انجمن تحقیقات کاریکاتور در زیبو است. کتاب‌های «مجموعه کارتون‌های فن لینتائو» و «کارتون طنز فن لینتائو» دربردارندۀ بخشی از آثار وی است.

شهرام شیرزادی
شهرام شیرزادی متولد ۱۳۵۱، در رشتۀ کارگردانی سینما از دانشکدۀ صداوسیما فارغ‌التحصیل شد و در رشتۀ فیلم‌سازی نیز مدرک کاردانی گرفته است. وی مدرس دانشکدۀ صداوسیما در رشتۀ کارتون و کمیک استریپ، کارشناس برنامۀ «نقاشی نقاشی» در شبکۀ پویا و عضو رسمی انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران و بین‌الملل است.

شیرزادی در رشته‌های هنری گوناگونی از جمله کارگردانی و تهیه‌کنندگی، طراحی شخصیت داستانی، طراحی استوری‌بورد، تصویرگری، کاریکاتور، کارتون و پویانمایی فعالیت می‌کند. وی توانسته جوایزی متعدد در زمینۀ کارتون، کاریکاتور و پویانمایی از ایران و دیگر کشورهای جهان کسب کند.

محمدرضا دوست محمدی
محمدرضا دوست محمدی متولد سال ۱۳۵۵، کارشناسی ارشد انیمیشن را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند. وی پس از فارغ‌التحصیلی به تدریس گرافیک و انیمیشن در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخت.

تیم داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» معرفی شد

دوست محمدی با حضور طولانی مدت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی جوایز و افتخارات متعددی از جمله جایزه بزرگ ششمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران را دریافت کرد. وی داوری بیش از ۲۰ جشنواره هنری ملی و بین‌المللی را بر عهده داشته است.

جابر اسدی
جابر اسدی متولد ۱۳۶۲، مدرک کارشناسی حسابداری دارد و کارتون را به‌صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. علاوه‌بر کارتون در زمینۀ طراحی شخصیت و تصویرگری کتاب کودک فعالیت می‌کند. اسدی در نمایشگاه‌های گروهی گوناگونی شرکت کرده و آثارش در نشریات متعددی از جمله کیهان کاریکاتور، همشهری جوان، کاریکاره، روزنامۀ جوان، ایران کارتون و بزنگاه به چاپ رسیده است.

جابر اسدی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور فعال دارد و علاوه‌بر چاپ آثارش در کاتالوگ‌های گوناگون، توانسته جوایزی متعددی از جشنواره‌های ایران و جهان به دست آورد.

مسعود شجاعی طباطبایی

سیدمسعود شجاعی طباطبایی متولد سال ۱۳۴۲، مدرک لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس گرافیک از دانشگاه تهران دارد. همچنین نشان درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و بالاترین نشان افتخار هنرهای تجسمی را از جشنوارۀ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر دریافت کرده است.

دبیری دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، مدیریت وبگاه ایران کارتون، سردبیری مجلۀ کیهان کاریکاتور، مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزۀ هنری و خانه کاریکاتور، تدریس در دانشگاه‌های مختلف هنر و دبیری بخش آسیایی فصلنامۀ جهانی طنز (پنسیلوانیا) برخی از مسئولیت‌های شجاعی است. وی افزون‌بر دریافت جوایز گوناگون، داوری بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی را در کارنامۀ هنری ‌خود دارد.

گفتنی است، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با محوریت موضوعات «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» برگزار می‌شود و «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها