«خانه‌ حکمت قرآن» در آفریقای جنوبی افتتاح شد

جشن افتتاح دارالقرآن حکمت که نخستین مرکز رسمی آموزش قرآنی از طرح «رسالات‌الله» در آفریقای جنوبی است، با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی و به‌همت رایزنی فرهنگی کشورمان در پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 08September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، جشن افتتاح دارالقرآن حکمت به‌همت رایزنی فرهنگی کشورمان در پرتوریا (پایتخت آفریقای جنوبی) برگزار شد. این دارالقرآن، نخستین مرکز رسمی آموزش قرآنی از طرح «رسالات‌الله» در آفریقای جنوبی است.

مراسم افتتاحیه با تلاوت قرآن آغاز شد و سپس شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله محمود محمدی عراقی، آیت‌الله احمد مبلّغی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، دکتر ابراهیم بوفلو، شیخ عبدالعزیز شیخ و جمعی از علمای اسلامی از جوامع مختلف شیعه و سنی و نیز شخصیت‌های مسیحی در آفریقای جنوبی حضور یافتند.

«خانه‌ حکمت قرآن» در آفریقای جنوبی افتتاح شد

آیت‌الله محمدی عراقی گفت: قرآن یک گنج معنوی برای مسلمانان و همه مردم جهان است. 

وی افزود: مردم باید در هنگام مشکلات، ابهام و تضاد در زندگی خود به قرآن مراجعه کنند و قرآن پاسخگوی هر پرسش و چالشی است.

آیت‌الله مبلّغی با اشاره به لزوم مواجهه عقلانی با قرآن و فراگرفتن حکمت نظری و اجرای آن گفت: رابطه بین قرآن و حکمت ایجاب می‌کند که با عقلانیت به قرآن نزدیک شویم.

«سید مصطفی دریاباری» رایزن فرهنگی سفارت ایران افزود: مردم برای شناخت خدا، وحدت او، نظم او و صفات او به قرآن مراجعه کنند. 

وی با اشاره به اینکه قرآن حکمت است افزود: نام «دارالقرآن حکمت» با دقت انتخاب شده است و مسلمانان با حکمت با مردم و جوامع مختلف در آفریقای جنوبی تعامل دارند. 

رایزن فرهنگی همچنین گفت: «خانه حکمت قرآن» قصد دارد با مؤسسات علمی، مراکز و مساجد مختلف همکاری کند تا حکمت قرآن را به اشتراک بگذارد.

ابراهیم بوفلو، افتتاح این دارالقرآن را هدیه جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی نامید و افزود: آموزه‌های قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) راهنما و الگوی ما هستند و اگر از آنها پیروی کنیم، هرگز گمراه نخواهیم شد.

«منصور شکیب مهر» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از افتتاح «خانه قرآن حکمت» ابراز خرسندی کردو قرآن را کتاب هدایت، نور، نجات و تفکر دانست.

رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان همچنین نمایشگاهی فرهنگی در محل این موسسه برگزار کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار